Hoi,
Ik ga over twee weken op vakantie naar Limburg, nu zou ik graag een paar leuke routes rijden aldaar. Wie kan mij helpen of heeft heeft leuke routes gereden in Limburg ? Of weet iemand of er een site bestaat waar deze routes staan beschreven ?
Ik hoor graag van jullie,
Nardo.
Met Landrover naar Limburg
Re: Met Landrover naar Limburg
Nardo,
Aangezien ik zelf in Zuid Limburg woon weet ik wel de leuke plaatsen om te rijden.
Onverhard is niet aan te raden in deze tijd van het jaar. In deze periode zijn er veeeeeel wandelaars en fietsers in het gebied en aangezien op provinciaal niveau de discussie al loopt om het heuvelland af te sluiten voor gemotoriseerd verkeer is het verstandig de overlast te beperken. Op een regenachtige dag is het natuurlijk wel een optie!!!!
leuk om te rijden zijn de gebieden langs de Geul.... (pak zeker een ijsje bij de boer bij Epen.... je ziet vanzelf wat ik bedoel door het vele verkeer en de massa mensen bij deze kraam.... Verder is de Voerstreek erg mooi (net onder de grens belgie - Nederland). Eigenlijk is het hele gebied onder de lijn Nuth - geleen aan te bevelen...
waar verblijf je die twe weken?
groet,
Guido
Aangezien ik zelf in Zuid Limburg woon weet ik wel de leuke plaatsen om te rijden.
Onverhard is niet aan te raden in deze tijd van het jaar. In deze periode zijn er veeeeeel wandelaars en fietsers in het gebied en aangezien op provinciaal niveau de discussie al loopt om het heuvelland af te sluiten voor gemotoriseerd verkeer is het verstandig de overlast te beperken. Op een regenachtige dag is het natuurlijk wel een optie!!!!
leuk om te rijden zijn de gebieden langs de Geul.... (pak zeker een ijsje bij de boer bij Epen.... je ziet vanzelf wat ik bedoel door het vele verkeer en de massa mensen bij deze kraam.... Verder is de Voerstreek erg mooi (net onder de grens belgie - Nederland). Eigenlijk is het hele gebied onder de lijn Nuth - geleen aan te bevelen...
waar verblijf je die twe weken?
groet,
Guido
in België is het verboden om op onverhard te rijden zonder toestemming, inbeslagname van auto maar er zijn genoeg wegen die zo slecht zijn dat je er een 4x4 nodig hebt. Trouwens in Duitsland (eifel) zijn ook mooie stukken bijvoorbeeld van Vaals naar de roerzee en dan naar Bid burg en via Eupen (b) weer retour. Maar in limburg de streek even ten zuiden van Heerlen (simpelveld, Eis, Ransdal, Ubachsberg, Voerendaal, Hulsberg) en dan de binnenwegen verhard daar zijn veel hollewegen en vergezichten te bewonderen.
jo "general"
jo "general"
En wat dacht je van Bilstain ( is ook maar een stukje van daar rijden.
dus keuze genoeg.
Veel plezier in de limburg
groeten Kees
dus keuze genoeg.
Veel plezier in de limburg
groeten Kees