Mijn auto is bij de RDW afgekeurd op spiegels die op de wielkasten zijn gemonteerd. Deze spiegels moeten kunnen omklappen en automatisch weer terugggaan in de positie waarin ze stonden.
Zijn er zo'n soort spiegels of moet ik de spiegels op de deur monteren?
Wat voor spiegels kunne erop de wielkasten???
Re: Wat voor spiegels kunne erop de wielkasten???
Ik denk dat je spiegels op de deur moet monteren, want een andere eis is dat zij van binnenuit versteld moeten kunnen worden. Via een open raam verstellen geldt ook als van binnenuit.
Dennis B.
Dennis B.
Maar dat ligt er ook aan uit welk jaar de auto is. Op de oudere series zitten de spiegels ook op de spatborden en deze klappen niet terug. Om wat voor een Laro gaat het? Het kan best zijn dat de RDW/APK-man de huidige normen op een oude auto toegepast heeft. En dat is nu net niet de bedoeling.
Groeten,
Jeroen 90 TD
Groeten,
Jeroen 90 TD
Ik heb spiegels op de spatborden. Die spiegels kan je draaien en met de hand weer terug draaien en dan blijft ie weer staan (klikt) in de stand waarin die oorspronkelijk stond. Ik heb geen spiegels op de deuren.
Het is een Serie III uit 1978, vorig jaar met deze spiegels door de RDW voor de invoer en dit jaar door de APK (met steekproef), geen punt.
foto's staan op: [www.sierag.com]
groeten, Herman.
Het is een Serie III uit 1978, vorig jaar met deze spiegels door de RDW voor de invoer en dit jaar door de APK (met steekproef), geen punt.
foto's staan op: [www.sierag.com]
groeten, Herman.
Bij mijn IIa uit 1966 zitten de spiegels op de spatborden, en muurvast. Bij de APK tot nog toe geen problemen...
Groet Lorenz IIA 88 'Dreadnought'
Groet Lorenz IIA 88 'Dreadnought'
officieel moeten ze na aanraking terugklappen in de oorspronkelijke stand, zelfs bij oudere oldtimers.
Andries
Andries