oliepomp bout stuk

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
tom smits

oliepomp bout stuk

Bericht door tom smits »

Half juni ging de oliepomp van mijn disco TD5 stuk met als gevolg, een nieuwe motor
dus.
Nu blijkt dat dit olie pomp boutje, oil pump bolt failure,heel wat hits geeft op het web
in april was er zelfs een programma over op de bbc watchdog .
Is u het zelfde overkomen of weet u van anderen laat mij wat horen.
En heeft u een TD5 uit 1999 2000 laat dit boutje dan even controleren dat scheelt je een motor
Bram

Re: oliepomp bout stuk

Bericht door Bram »

in engeland heet dat boutje al,het 6,500 ponds boutje
Muddy

Re: oliepomp bout stuk

Bericht door Muddy »

Ik rij wel in een TD5 uit 1999, maar waar kan ik dat boutje vinden???

grt Tijn
Wouter Baaijens

Re: oliepomp bout stuk

Bericht door Wouter Baaijens »

Gevonden na een korte zoektocht:
[www.web-rover.co.uk]
Staat netjes omschreven hoe en wat,

Wouter
SIII 88, Def110
Boxtel
Leo

Re: oliepomp bout stuk

Bericht door Leo »

Oei oei...Vorige week net een Defender TD5 gekocht (1999)....Kan ik gelijk weer sleutelen :-(
Jim

Re: oliepomp bout stuk

Bericht door Jim »

Hoi,

Ik heb hetzelfde meegemaakt met een Discovery van 2001. Niets dan ellende met die Td5. Het volgende is mij ook overkomen met andere Td5jes: kromtrekken van uitlaatspruitstuk en het afbreken ervan; axiale verschuiving van de cilinderkop door toepassing van foutieve paspennen in het blok (was plastic, is nu staal) met als gevolg dat de kleppen invreten op de cilinderwand; kapotte pompverstuivers; kromme drijfstangen enz...

Ben op dit moment bezig met een 2.7 TdV6 diesel in een Defender te bouwen uit een Jaguar S-type (2x turbo!! Ford/PSA blok) Deze motor komt in November uit in de nieuwe Disco 3, maar zal binnenkort al over de Nederlandse wegen rijden. ik verwacht er meer van dan de Td5. Deze heeft zeker voor de Disco te weinig power voor op de weg en als ze worden getuned (kan tot 220 pk) gaat dit ten koste van de levensduur. Een 300 tdi is trouwens de beste diesel die LR ooit heeft gemonteerd en overtreft met de 2.8 uitvoering de Td5 met gemak voor wat betreft het standaard koppel (375 Nm bij 1400!! tpm). Echt een aanrader voor mensen die de LR gebruiken waarvoor hij gemaakt is.

Groeten,
Jim
tom smits

Re: oliepomp bout stuk

Bericht door tom smits »

Had jij dit aan landrover nederland gemeld?En zo ja wanneer .Dit IVM de aansprakelijkheid .
JLo

Re: oliepomp bout stuk

Bericht door JLo »

De Defender staat reeds op Nederlands kenteken met een VW V6 diesel (import uit Duitsland met originele Fahrzeugbrief en TUV goedkeuring) dus verdere keuringen/meldingen zijn niet nodig.
Plaats reactie