oliepomp bout stuk
oliepomp bout stuk
Half juni ging de oliepomp van mijn disco TD5 stuk met als gevolg, een nieuwe motor
dus.
Nu blijkt dat dit olie pomp boutje, oil pump bolt failure,heel wat hits geeft op het web
in april was er zelfs een programma over op de bbc watchdog .
Is u het zelfde overkomen of weet u van anderen laat mij wat horen.
En heeft u een TD5 uit 1999 2000 laat dit boutje dan even controleren dat scheelt je een motor
dus.
Nu blijkt dat dit olie pomp boutje, oil pump bolt failure,heel wat hits geeft op het web
in april was er zelfs een programma over op de bbc watchdog .
Is u het zelfde overkomen of weet u van anderen laat mij wat horen.
En heeft u een TD5 uit 1999 2000 laat dit boutje dan even controleren dat scheelt je een motor
Re: oliepomp bout stuk
Ik rij wel in een TD5 uit 1999, maar waar kan ik dat boutje vinden???
grt Tijn
grt Tijn
Re: oliepomp bout stuk
Gevonden na een korte zoektocht:
[www.web-rover.co.uk]
Staat netjes omschreven hoe en wat,
Wouter
SIII 88, Def110
Boxtel
[www.web-rover.co.uk]
Staat netjes omschreven hoe en wat,
Wouter
SIII 88, Def110
Boxtel
Re: oliepomp bout stuk
Oei oei...Vorige week net een Defender TD5 gekocht (1999)....Kan ik gelijk weer sleutelen 

Re: oliepomp bout stuk
Hoi,
Ik heb hetzelfde meegemaakt met een Discovery van 2001. Niets dan ellende met die Td5. Het volgende is mij ook overkomen met andere Td5jes: kromtrekken van uitlaatspruitstuk en het afbreken ervan; axiale verschuiving van de cilinderkop door toepassing van foutieve paspennen in het blok (was plastic, is nu staal) met als gevolg dat de kleppen invreten op de cilinderwand; kapotte pompverstuivers; kromme drijfstangen enz...
Ben op dit moment bezig met een 2.7 TdV6 diesel in een Defender te bouwen uit een Jaguar S-type (2x turbo!! Ford/PSA blok) Deze motor komt in November uit in de nieuwe Disco 3, maar zal binnenkort al over de Nederlandse wegen rijden. ik verwacht er meer van dan de Td5. Deze heeft zeker voor de Disco te weinig power voor op de weg en als ze worden getuned (kan tot 220 pk) gaat dit ten koste van de levensduur. Een 300 tdi is trouwens de beste diesel die LR ooit heeft gemonteerd en overtreft met de 2.8 uitvoering de Td5 met gemak voor wat betreft het standaard koppel (375 Nm bij 1400!! tpm). Echt een aanrader voor mensen die de LR gebruiken waarvoor hij gemaakt is.
Groeten,
Jim
Ik heb hetzelfde meegemaakt met een Discovery van 2001. Niets dan ellende met die Td5. Het volgende is mij ook overkomen met andere Td5jes: kromtrekken van uitlaatspruitstuk en het afbreken ervan; axiale verschuiving van de cilinderkop door toepassing van foutieve paspennen in het blok (was plastic, is nu staal) met als gevolg dat de kleppen invreten op de cilinderwand; kapotte pompverstuivers; kromme drijfstangen enz...
Ben op dit moment bezig met een 2.7 TdV6 diesel in een Defender te bouwen uit een Jaguar S-type (2x turbo!! Ford/PSA blok) Deze motor komt in November uit in de nieuwe Disco 3, maar zal binnenkort al over de Nederlandse wegen rijden. ik verwacht er meer van dan de Td5. Deze heeft zeker voor de Disco te weinig power voor op de weg en als ze worden getuned (kan tot 220 pk) gaat dit ten koste van de levensduur. Een 300 tdi is trouwens de beste diesel die LR ooit heeft gemonteerd en overtreft met de 2.8 uitvoering de Td5 met gemak voor wat betreft het standaard koppel (375 Nm bij 1400!! tpm). Echt een aanrader voor mensen die de LR gebruiken waarvoor hij gemaakt is.
Groeten,
Jim
Re: oliepomp bout stuk
Had jij dit aan landrover nederland gemeld?En zo ja wanneer .Dit IVM de aansprakelijkheid .
Re: oliepomp bout stuk
De Defender staat reeds op Nederlands kenteken met een VW V6 diesel (import uit Duitsland met originele Fahrzeugbrief en TUV goedkeuring) dus verdere keuringen/meldingen zijn niet nodig.