Speling op aandrijfassen

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Jeroen 90 TD

Speling op aandrijfassen

Bericht door Jeroen 90 TD »

Beste mensen,

Kan iemand mij vertellen wat een redelijke speling is op de aandrijfassen/cardanassen van een 90 uit 1988?

De speling wordt gemeten in de 1e versnelling, zonder handrem? Wat mag de speling zijn met de handrem erop?

Ben benieuwd naar de reacties.

Jeroen 90 TD
Tinus

Re: Speling op aandrijfassen

Bericht door Tinus »

Volgens mij is een kwart slag acceptabel, met handrem weet ik niet, maar er komen vast nog meer reacties.

Suc6

Tinus "90" Tiid-Rôver 2,5D
RoLandRover

Bericht door RoLandRover »

met handrem zit ie toch helemaal vast.?!

maar een kwart is toch al heel veel hoor een halve kwartslag, 45 graden, vind ik persoonlijk al niet leuk meer.

gr,

RoLandrover
Gheert

Bericht door Gheert »

had op mijn achterste aandrijf as meer dan een halve draai speling dit rijdt niet fijn ivm klonk klonk klonk bij gasgeven en terugnemen. dit heeft geresulteerd in het feit dat mijn Laro nou helemaal niet meer rijdt(denk ik) zal volgende week wel meer weten want dan wordt ie gemaakt

suc6 met je speling en ik hoop dat je niet hetzelfde overkomt als mij
(je laten afslepen door een klein f#%tje )

Gheert
Aad G

Bericht door Aad G »

Gewoon blijven zeggen dat je dat f$#tje duwde
Jeroen 90 TD

Bericht door Jeroen 90 TD »

Bedankt voor alle reacties. Als ik dat zo lees valt de speling bij mij toch nog wel mee. Ongeveer 1/8 slag.

Maar van de andere kant heb ik wel wat last van dat klonk klonk geluid bij het doorschakelen.

Groet,
Jeroen 90 TD
raymond

Bericht door raymond »

Laat ik nou ook speling hebben!! Weet iemand of dit te verhelpen is en wat hier ongeveer de kosten zijn??
Chris 110

Bericht door Chris 110 »

De speling die je voelt is de som van de speling in de bakken, cardanassen, diffs en steekassen. Probeer te achterhalen waar de grootste speling zit en vervang die als eerste.

chris 110
www.opwielen.nl
Plaats reactie