Prikkers, salut!
in m'n zoektocht naar een 130 heb ik één gevonden waar ik serieus over nadenk. Deze auto is omgebouwd van 127 naar 130" ivm nederlands grijs kenteken. Waar moet ik op letten bij de las in het chassis?
gr.
TET
Verlengingslas 127 -> 130"
Re: Verlengingslas 127 -> 130"
Ik neem aan dat het een 'ooit' RDW gekeurde auto is geweest dus ik denk niet dat je dan ergens special op hoeft te letten. Waarschijnlijk gemaakt door de Meteor? Niet te veel roest zou ik zeggen maar dat geldt voor alle Land Rovers. Gr. Marco.
Waarom wielbasis verlengen.. is toch niet nodig??
Bart
Bart
Achteraan de HCPU bak is ong 10cm afgehaald. Dit om de verhouding voor en achter de achteras op (ik geloof) 60/40 te krijgen. Dit schijnen de vereisten te zijn voor permanent grijs kenteken. De lengte voor de achteras haalt-ie dus uit het verlengen van het chassis met als gevolg dat de wielbasis iets langer dan 130" wordt.
Maar, leute, waar moet ik bij de las op letten kwa kwaliteit e.d.?
Maar, leute, waar moet ik bij de las op letten kwa kwaliteit e.d.?
het moet een nette las zijn. als je er met een staalborstel op gaat kun je dit wel zien. Mogen geen "brobbels" in de las zitten en als er met electrode gelast is mag er geen slak-insluiting zijn.en het moet ook niet een las zijn die er met een hoge,smalle en bolle rug op ligt want dan heeft men met te lage spanning gewerkt en is de las niet goed ingebrand.
groet, tom
groet, tom