Ik zie op alle defenders van die openklapbare kleppen zitten onder het voorraam voor de ventilatie behalve op mijn auto. Daar zitten zwarte deksels die niet open kunnen. Volgens de knakker waar ik hem van gekocht heb is dat met alle 90's V8 het geval maar ik vraag het me af.....
Zijn er modellen geweest die die ventilatiekleppen niet hebben dat iemand weet?
Is dat relatief te veranderen want wat meer frisse lucht is altijd welkom
Volgens mij is dit typisch militair. Mijn 110 uit 86 heeft bij de mariniers gezeten, en heeft ook zwarte kleppen daar. Die zijn nu wel tocht en water dicht. Dan heb je in ieder geval iets dat niet lekt op je Landrover.
Die 'knakker' kletste behoorlijk uit zijn nek. Voor zover ik weet hebben alleen de Mariniers-110's geen kleppen, omdat ze een diepere doorwaaddiepte moesten hebben. En de mariniers hebben geen 90 V8 gehad. Of de nieuweren met airco ook geen luiken hebben weet ik niet. Voordeel is wel dat het schutbord daar ook niet gaat roesten.
Mocht je interesse hebben: ik heb nog 2 luikjes liggen, maar bouw ze toch maar niet in, mag je zo hebben
klopt alleen mariniers 110 hebben geen klepjes omdat ze door dieper water moeten kunnen waden en ze in noorwegen gebruikt zijn Klepjes zorgen voor meer kou en inderdaad het bijkomende voordeel is dat je inderdaad een rostplek minder op je schutbord hebt. ik wou ze ook laten plaatsen maar omdat mijn aandrijflijn niet meer werkt zie ik hier even vanaf
groetjes gheert( die zijn wagen zaterdag naar SMB laat slepen)