hoe krijg je die droparm los?
hoe krijg je die droparm los?
Ik heb een los stuurhuis (met droparm) die helaas zo lek is als een mandje. Wat is de truck om die droparm los te krijgen?
gr, Chris 110
www.opwielen.nl
gr, Chris 110
www.opwielen.nl
Re: hoe krijg je die droparm los?
Hele grote poelie trekker en dan losdraaien. Maar hij kan echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg vast zitten (zit conisch en op splines) mij kostte het een medium poelietrekker (gelukkig van mijn oude werk )
Cheers bowy
Cheers bowy
Chris er is een speciale trekker voor, maar met een beetje improviseren zou het met een gewone poelitrekker ook moeten gaan. Ik heb zelfs een botte beitel gehoord. Maar..... ik heb m dr ook nog steeds niet af. Als je de postings van een aantal dagen geleden bekijkt of even een zoekopdracht uitvoert, zul je zie dat ik precies dezelfde vraag heb gesteld. He beste advies, porbeer van iemand een trekker te lenen. Ik heb m er na anderhalve week klooien niet afgekregen iedere dag inspuiten met wd 40.
Ik hoop dat ie bij jou beter erafgaat.
Vincent
Ik hoop dat ie bij jou beter erafgaat.
Vincent
Vincent hij heeft het over de droparm van een 110 deze zit aan de onderkant van zijn stuurhuis, jij hebt het over de droparm van je series deze zit aan de zijkant en aanzienlijk minder vast.....
Cheers bowy
ps Succes beiden
Cheers bowy
ps Succes beiden
Nou, dat wekt vertrouwen zeg....
Ik heb heet stoken met een butaanbrander geprobeerd, en heb een kleine poelitrekker. Kun je hem ook heet stoken met een mig-brander (niet dat ik die heb)? of zou er dan iets kapot gaan?
Ik heb heet stoken met een butaanbrander geprobeerd, en heb een kleine poelitrekker. Kun je hem ook heet stoken met een mig-brander (niet dat ik die heb)? of zou er dan iets kapot gaan?
Tsja,
het zou kunnen, de seals smelten natuurlijk wel, maar die zijn toch al kapot.
De as zal echter ook vrij snel warm worden en ook uitzetten.
Verder heb je nog het probleem dat er wat metalurgische veranderingen op zullen treden, maar of je daar veel van zult merken zou ik je niet kunnen vertellen.
Heb je de mogelijkheid om langs te gaan bij een garage bedrijf / machine bouwer met een pers ? Dat lijkt mij de meest elegante oplossing.
(Je kan natuurlijk met een potkrik, wat staal en een lasapparaat ook zelf een pers maken)
Succes
P.S., ik heb er wel eens één losgeslagen, maar ik ging dan ook de Rockershaft vervangen dus die mocht wel beschadigen.
het zou kunnen, de seals smelten natuurlijk wel, maar die zijn toch al kapot.
De as zal echter ook vrij snel warm worden en ook uitzetten.
Verder heb je nog het probleem dat er wat metalurgische veranderingen op zullen treden, maar of je daar veel van zult merken zou ik je niet kunnen vertellen.
Heb je de mogelijkheid om langs te gaan bij een garage bedrijf / machine bouwer met een pers ? Dat lijkt mij de meest elegante oplossing.
(Je kan natuurlijk met een potkrik, wat staal en een lasapparaat ook zelf een pers maken)
Succes
P.S., ik heb er wel eens één losgeslagen, maar ik ging dan ook de Rockershaft vervangen dus die mocht wel beschadigen.