goede avond,
vanmorgen op weg naar mijn werk sloeg mijn auto af na afremmen voor een stoplicht.
Bij proberen te starten viel het mij op dat de moter erg hard rondging, zonder compressie.
Begreep dat dit een lucht probleem is, daar ik naast de auto staande de slang die van de intercooler afkwam plat zag trekken.
Begrijp dus dat mijn turbo naar de eeuwige jachtvelden is.
Even een blik in mijn auto leert mij dat bij het optoerenkomen de turbo niet meer goed meeloopt, en daarna geeft hij weerdruk.
Nu kon ik verder door de slang los te gooien.
Vraag 1: Loop ik kans op meer schade als ik zo doorrijdt?
Vraag 2:is een turbo een klusje voor een doe hetzelver?
Vraag 3: Wie weet een een goed adres om een gereviseerde turbo te kopen in de omgeving van Leiden- Den Haag., of is een nieuwe beter ?
Hopelijk kan ik verder met de juiste tips,
Alvast bedankt Joop 130
turbo problemen
Re: turbo problemen
Ik zou maar niet zomaar de turbo gaan vervangen.
Als de slang van de intercooler samen wordt gezogen dan is er hoogstwaarschijnlijk iets anders aan de hand. Controleer het volgende:
-Is je luchtfilter wel schoon
-is de intercooler inwendig nog schoon (er kan veel olie inzitten!)
-zit er niet iets in de inlaat
Als de slang namelijk samentrekt dan is er dus een onderdruk in de inlaat. Maar dat kan niet bij een diesel, ook al is de turbo stuk dan nog is er een open verbinding met de buitenlucht en kan er dus geen onderduk optreden in het inlaatsysteem.
Groetjes Markie
Als de slang van de intercooler samen wordt gezogen dan is er hoogstwaarschijnlijk iets anders aan de hand. Controleer het volgende:
-Is je luchtfilter wel schoon
-is de intercooler inwendig nog schoon (er kan veel olie inzitten!)
-zit er niet iets in de inlaat
Als de slang namelijk samentrekt dan is er dus een onderdruk in de inlaat. Maar dat kan niet bij een diesel, ook al is de turbo stuk dan nog is er een open verbinding met de buitenlucht en kan er dus geen onderduk optreden in het inlaatsysteem.
Groetjes Markie