Heren techneuten,
Even voor het voetbal begint.
Mijn benzine motor loopt zeer onstabiel.
Het is gekomen tijdens het rijden.
In eens liep de motor op 2 of 3 cylinders.
Althans daar lijkt het op.
Het hele blok staat te schudden.
Als ik de slang van de luchtfilter er af haal dan blaast ie lucht uit de carbarateur.
Het klinkt als een ploppend geluid.
Dit doet ie 1 x per verbrandingsslag.
Ik heb inmiddels alle bougie kabels vernieuwd incl contacktpuntjes, rotor, condensator.
Ook al de kleppendeksel verwijderd en alles nagemeten.
Wie heeft dit ook weleens meegemaakt en hoe opgelost ?
Groeten Laurens
1 cylinder blaast
Re: 1 cylinder blaast
Ik denk aan een gebroken klepstoter, of misschien een verlopen tuimelaar.
Kun je controleren door de klepdeksel even te verwijderen. Handmatig kan je voelen of er een tuimelaars meer spelling heeft dan de anderen. Kun je daarna voetbal kijken.
Anton
Kun je controleren door de klepdeksel even te verwijderen. Handmatig kan je voelen of er een tuimelaars meer spelling heeft dan de anderen. Kun je daarna voetbal kijken.
Anton
Klinkt naar een kapotte inlaatklep, of een inlaatklep die open blijft staan.
Kun je een beetjr controleren door het klepdeksel te verwijderen en te kijken of alle kleppen en klepstoters meedoen.
Als je daar niets aan kunt zien even compressie meten.
Frans Bonnes
Kun je een beetjr controleren door het klepdeksel te verwijderen en te kijken of alle kleppen en klepstoters meedoen.
Als je daar niets aan kunt zien even compressie meten.
Frans Bonnes
heb dit een keer met een LW 2.25 diesel gehad. Leek net of dat er een compressor staat te draaien. Er was een stelschroefje waarmee je de klep stelt losgetrild en deze klep bleeft dus dicht staan. Het was de uitlaat klep die los was getrild en dan kwam de druk in de cilinder er via de inlaatklep weer naar buiten.
Groeten joris 110V8/902.5D
Groeten joris 110V8/902.5D
lijkt mij dat er een klep stuk is of open blijft staan.
Als je een compressor hebt kun je dit makkelijk controleren.
Neem een oude bougie en haal alles eruit wat erin zit (dus al het porselein eraf en eruit). Je houdt nu alleen nog het ijzerwerk over en hier las je een nippel op om er zo druk op te zetten mbv de compressor.
Draai de bougie nu in de cilinder en zet de zuiger in het bdp en zorg ervoor dart de kleppen dicht staan. (haal kleppendeksel los dan kun je dit makkelijk zien).
Zet\de\auto in versnelling 4 en handrem erop en zet de druk op de cilinder. Niu kun je op je gemak luisteren waar de lucht uit komt. inlaat, uitlaat, carter of koelsysteem. Zo kun je dus ook mooi je afdichting van de zuigerveren en koppakking xcontroleren.
groetjes Markie
Niet om je ongerust te maken maar bij mij waren dat de symptomen van een gescheurde zuigerkop.
Een tip van flip. Geen meter meer rijden. Bij mij hadden de laatste paar meters naar huis rijden als gevolg dat zuiger helemaal in tweeen lag en de stoterstang krom.
Hopelijk is het een klep
Grrrrrrrreets
Marcel Blok
Horribilis
Een tip van flip. Geen meter meer rijden. Bij mij hadden de laatste paar meters naar huis rijden als gevolg dat zuiger helemaal in tweeen lag en de stoterstang krom.
Hopelijk is het een klep
Grrrrrrrreets
Marcel Blok
Horribilis