verkoop auto naar buitenland

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
erwin kraaiveld

verkoop auto naar buitenland

Bericht door erwin kraaiveld »

Hallo lezers,

Helaas ga ik mijn landrover verkopen. Nu kreeg ik mail uit engeland van een zekere Jimmy F. Hij wil mijn auto wel kopen. Hij heeft mij 3 mailtjes gestuurd en hierin geeft hij aan dat hij de auto wil kopen. Echter ik weet verder niets van Jimmy. Hij wil zijn zaken doen via een Shipping agent. Hij zegt dat ik hem moet vertrouwen en dat hij de laro wil betalen met een europeese cheque.

Heeft iemand ervaring met dit soort zaken? Kent iemand de persoon die ik noem.

Het is voor mij de eerste keer dat ik dit doe en ik hoop dat ik wat info van anderen kan krijgen.

Alvast bedankt
Erwin
JRK

Re: verkoop auto naar buitenland

Bericht door JRK »

Er vind op dit moment veel fraude op die manieer plaats. Eerst probeert ie nu je bankgegevens los te peuteren, en straks komt ie met het verhaal dat die een hoger bedrag op de cheque zet en dat je het teveel aan geld contant aan de vervoerder moet meegeven.

1 advies: weg van blijven. Als je het toch wilt probleren, laat hem eerst maar bellen en hoor hem eens uit.

Adios, JR
Bas Wit

Bericht door Bas Wit »

Niet doen is mijn advies. Via mijn werk (ICT) zie ik veel fraude via het internet.
Lees ook maar eens de engelse forums van LRE of LRO. Kom je ook veel verhalen tegen over dit soort zaken. Probeer je auto lekker hier in Nederland te verkopen, blijft ie mooi in ons midden.

Grt Bas
Marcel G

Bericht door Marcel G »

Bas Wit schreef:
> lekker hier in Nederland te verkopen, blijft ie mooi in ons
> midden.

Zo is het maar net. waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

Groet,
Marcel G
Berry Weijers

Bericht door Berry Weijers »

Dit moet wel een unieke Land Rover zijn als Jimmy F. hem terug naar de UK wil halen.

Het is op zich al vreemd te noemen dat iemand uit de UK een waarschijnlijk links gestuurde Land Rover wil hebben, extra transportkosten moet maken en een veel groter aanbod in eigen land heeft.

Als hij de wagen ongezien wil kopen kan hij ongetwijfeld ook met een enkeltje Easyjet langs komen om de Laro contant te betalen en zelf naar de UK te rijden.

Groeten,

Berry Weijers
beheerder [Landrover.startpagina.nl]
watson/boreeli

Bericht door watson/boreeli »

Heel makkelijk laat Jimmy naar deze kant van de zee komen en contant afrekenen.
Tegenwoordig is het mogelijk via snelle boten en voordelige vliegtickets.
Als ik zelf wat in GB koop aan aan auto's wil ik eerst de auto zien en niet van een foto kopen.Tevens heb je dan ook oogcontact met de verkoper en met wat kennis van verkoper en e auto kom je dan rond of niet.
Mijn tip laat Jimmy maar deze kant opkomen en anders gewoon in NL verkopen.
succes met de verkoop.
"90"

Bericht door "90" »

Naast de financiele risico's inzake het handelen met een vreemde zijn er ook de risico's met betrekking tot het kenteken. Hij kan de auto niet overschrijven op zijn naam. Het kenteken zou op dat moment moeten worden vernietigd bij de RDW in verband met export.

Zoals de anderen al hebben geadviseerd: "niet doen!!"..........

Groet van Marco!
arjan v. tiel

Bericht door arjan v. tiel »

don,t do it boy.

verhaaltje heeft een luchtje

gr. arjan
999 stukjes SIII 109 1980
Jan W

Bericht door Jan W »

Ja...... mail hem terug met de vraag welke halve zool een Land rover uit nederland wil kopen terwijl hij daar 80% kans heeft om door zo'n ding te worden overreden.

Baai baai Jimmy F

Kortom niet doen dus

JW
RuudvS

Bericht door RuudvS »

Al een tijdje probeer ik de brommobiel van mijn schoonvader te verkopen. Krijg ik vandaag een e-mail vanuit Engeland met de mededeling van een zeker Joshua A dat hij dit karretje wil kopen en accepteerd de vraagprijs. Een deze dagen zal zijn shipping agent naar mij toe komen voor de afwikkeling.
Je ziet niet alleen Land Rovers willen ze hebben, maar ook een BROMMOBIEL.

Dit is absoluut geen zuivere koffie.

Ga er niet op in, voor je het weet heb je een berg problemen en geen geld.

groeten,

RuudvS def90tdi
Berry Weijers

Bericht door Berry Weijers »

Zie:

[www.pacifichotrods.com]
[www.casperstartribune.net]

Het beste kan je het contact niet direct afkappen. Speel het spel mee, laat hem bellen naar betaalnummers in NL. Probeer zoveel mogelijk gegevens van hem te krijgen, speel die gegevens door naar ons en we zullen hem zoveel mogelijk werk geven als mogelijk is.

Brad Christensen heeft zo al verschillende keren die gasten gek gemaakt: [www.quatloos.com]

Groeten,

Berry Weijers
beheerder [Landrover.startpagina.nl]
Outback

Bericht door Outback »

.......er staat een JIMMY op die webpagina van Berry! Gr. Marco
erwin kraaiveld

Bericht door erwin kraaiveld »

Beste Ruud,

Zou jij contact met mij op willen nemen. Kijken of onze mailtjes qua inhoud overeenkomen. Je mag me mailen op stelwin@solcon.nl of bellen 0618252127RuudvS schreef:
>
> Al een tijdje probeer ik de brommobiel van mijn schoonvader
> te verkopen. Krijg ik vandaag een e-mail vanuit Engeland met
> de mededeling van een zeker Joshua A dat hij dit karretje wil
> kopen en accepteerd de vraagprijs. Een deze dagen zal zijn
> shipping agent naar mij toe komen voor de afwikkeling.
> Je ziet niet alleen Land Rovers willen ze hebben, maar ook
> een BROMMOBIEL.
>
> Dit is absoluut geen zuivere koffie.
>
> Ga er niet op in, voor je het weet heb je een berg problemen
> en geen geld.
>
> groeten,
>
> RuudvS def90tdi
Plaats reactie