instructie

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Joel

instructie

Bericht door Joel »

oh maak ook een crack van ons.... ;-)
bovenaan het prikbord had ik al gemeld dat we ook graag mee willen zondag.... afhankelijk van of Arnold onze startmotor klaar heeft, daar moeten we nog even op wachten maar we hopen het vurig. hoe laat en waar is het ?
en hoe herken je een groentje in het terrein ? ik had al wel geleerd dat we met open ramen moeten rijden zodat instructies naar binnen geschreeuwd kunnen worden.... toch ?
jo

Re: instructie

Bericht door jo »

Een groentje heeft een das om en lakschoenen, tevens weten ze het beter dan de instructeur. Zelfs de voorzitter van een club weet beter al loop hij zo gekleed. Als in die kleding geen kommertaar op rijden is dan het beste. Ik ken iemand die normaal gekleed gaat, werk(berg)schoenen een gepoeste Disco en zo maar heel veel ervaring. Daarom gewoon is al gek genoeg. En ik heb de raam meestal niet open een open raam is bij omvallen niet goed voor de handen (een mens prik zich op bij omvallen ook in de auto) daarom dicht dat raam. Instructie door spreekijzers 27mc of andere is beter. En een ervaren rijder doet eerst het te rijden stuk bekijken voor dat hij er door gaat. Ook al wordt gezegt dat het gaat eerst zelf kortoleren.
Het is maar een tip

jo fo li
Andries

Bericht door Andries »

Groentjes worden toch alleen toegelaten met een groene landrover?
Groet, Andries
Jan Schober

Bericht door Jan Schober »

En als je nou je route voor loopt, en het lijkt alsof je helemaal nergens langs kunt? Hoe moet je dan te werk gaan?

trouwens doe je raam dicht anders zit niet alleen de buitenkant maar ook de binnen kant vol met modder.

Die Crack wordt je vanzelf, en iedere keer dat je het terrein in gaat leer je weer bij, ook de mensen zonder lakschoentjes.

Groeten Jan Schober, die geen crack is, en soms geen ramen heeft, en dus modder in zijn auto krijgt, en ook ook regelmatig vast staat, en niet altijd zijn route voor loopt, omdat hij anders niet aan terrein rijden toe komt, maar soms wel eerst even gaat kijken of het wel kan, en ook nog steeds wijze raad naar binnen geschreeuwd krijgt van lakschoentjes, en toch vast komt te zitten, had ik maar moeten luisteren.
Bram

Bericht door Bram »

Groentes haal je toch bij de groenteboer?
DennisM

Bericht door DennisM »

Een groentje herken je meestal doordat je hem in z'n eentje aantreft op een onmogelijke plek in de middle of nowhere.

De lakschoenen herken je niet meer als zodanig door de modder die tot aan z'n ellebogen zit. De beste man (of vrouw) probeert de auto uit te graven met een lepeltje dat in de koffie van het tankstation zat (of met een cd hoesje).
De auto is meestal uitgerust met profielloze banden die lekker strak in de wielkasten zitten. De gsm werkt niet in deze wildernis, een 27mc heeft hij niet (en is nutteloos als je alleen bent). De sleepkabel (2 meter lang, en van de G@mm@) ligt in de andere auto. Van een lier, schep of rijplaten heeft de beste man nog niet eerder gehoord.

Overigens heeft hij haast, want was die zondagmorgen eigenlijk onderweg naar de familie. Mam's en de kinderen vinden het al lang niet meer leuk om papa zo vloekend rond de auto te zien lopen.

Mooie voorbeelden: De voorzitter (?!) van de Korando-club die we dit jaar tot twee keer aan toe in Almere op deze wijze aantroffen. en die meneer in de geleende Disco (van de baas waarbij hij net 3 maanden werkte) in Amsterdam-westelijk havengebied. Foto's op aanvraag ;-) ;-) ;-)

Overigens is een groentje overigens altijd enorm blij als je aan komt rijden en nog blijer als hijzelf weer kan wegrijden. Na verloop van tijd kom je de man dan weer tegen op een prikkerdag ofzo.... met enorm verhoogde V6, 31 inchers, een dikke Warn voorop, Hi-jack, rijplaten, schep en sleep- en -boomlinten.

Groeten en een fijn terreinweekend!
DennisM
Joop 130

Bericht door Joop 130 »

mooi verhaal, dit brengt een grote glimlach op mijn gezicht, en de vraag , over de eerste keer , .................wel terrein rijden hoor

joop130
Joel

Bericht door Joel »

Nou dat is nog al wat. Gelukkig is onze Laro ( leer het het al he ) Groen. Dus dat hebben we mee. We willen de eerste keer niet alleen gaan, dus wachten we braaf tot dat jullie er zijn. Oke ramen dicht. Spullen nodig.................tja.
Een dikke Warn hebben we al ( nog nooit geprobeerd :-} )
Maar 27MC, sleeplint ( vd G@mm@ ) en schep hebben we (nog) niet. Maar we hebben wel gevulde koeken en koffie.

Nu maar hopen dat we niet alleen zijn en dat we morgen onze Laro kunnen ophalen.

Bij de weg:welke soort schep is het handigst en waarom. ( tja je bent niet voor niks groen)

John
Joop 130

Bericht door Joop 130 »

Denk dat het probleem van groen zijn ook een stukje anonimiteit is, weten wie je bent, en proberen.
Dit doe je graag alleen, tot dat je terreinrijders tegen komt, en drie keer in een moddergat ziet duiken, en vast ziet komen, en na de vierde keer metr een smile er uit komen .

Samen sterk, en kijken is dan ook leuk

Joop 130
jo

Bericht door jo »

Drie keer in het zelfde gat is niet iemand met ervaring of wel. Maar iemand met ervaring weet ik kom er door heen ook naar 5keer en die rijden dan niets kapot.

jo fo li
Joel

Bericht door Joel »

Beste mede Laro rijders,

Wij zijn erg bang dat het feest voor ons morgen niet door gaat ( ^&%$*@ ). Want de startmotor is nog niet vervangen. Laten we nog niet te ver op de zaken uit lopen.............maar het is ondertussen al kwart over één. Maar als ik het goed heb doen jullie dit zeer regelmatig en komen we graag zo snel we kunnen ( wordt helaas na de vakantie dan ) heel erg graag eens kijken en (voorzichtig) mee doen.

Ik ken het terrein niet. Is er een mogelijkheid om daar ook zonder laro ( lees terreinauto ) te komen en eventueel te kijken om wellicht dingen op te steken.

In ieder geval iedereen morgen een leuke terreindag gewenst.

John
Ploertje

Bericht door Ploertje »

Hoi john,

Balen man maar je heb gelijk als je zegt dat er vrijwel elk weekend wel een groepje diehards aan het rijden zijn. Je kunt er met een gewone auto komen en vaak is er wel iemand die alleen in de auto zit zodat je mee kunt rijden. Ik spreek dan wel voor anderen want wij hebben een 90 op grijs kenteken en zijn eigenlijk altijd met zijn tweeen. Maar je kunt het proberen. Weet niet waar je vandaan komt en of je er dus ver voor moet rijden. Dus als je er niet al te ver voor moet rijden kun je de gok wagen.

Ik hoop voor je dat je auto toch nog gereed komt en dat je met met je eigen auto kunt rijden en anders wie weet toch tot morgen met je andere auto.

Irene
Ploertje
Jan Schober

Bericht door Jan Schober »

ja hoor, je kunt gerust mee rijden in een "terrein(achtige)auto" er is iedere week ook zo'n ander groen apparaat, wat mee rijd, en meestal hier vraagt of er nog mensen mee gaan.

Jan Schober
Joel

Bericht door Joel »

Onze Laro is inderdaad niet klaar. Er was blijkbaar naast de startmotor nog wel het één en ander aan de hand. Zo bleek de dynamo ook niet te werken. Gelukkig kwam Arnold daar nu achter en niet wij tijdens onze vakantie. Daardoor kunnen we niet zelf meedoen morgen. Maar liever zo dan in Noorwegen ( daar willen we heen met vakantie ) dit probleem ontdekken. We moeten uit Oegstgeest komen en dus is Almere niet echt naast de deur. Gelukkig zijn er dus blijkbaar regelmatig Laro rijders in Almere. We zullen dan ook zo snel mogelijk eens langs proberen te komen. De koffie en koek houden jullie nog te goed.

Tot snel.

John
Ploertje

Bericht door Ploertje »

John,

Wat voor laro heb je en kom ik je wel eens tegen in de omgeving van Sassenheim? want daar wonen wij namelijk. Ik kom hier in de bollenstreeks best veel defenders tegen en vraag me wel eens af wie dat zijn.

dus gewoon even uit nieuwsgierigheid.

Irene.

Ploertje, zwarte 90 met wit dak en rode hi-jack achterop
Joel

Bericht door Joel »

JA !! op het forum had ik al een keer een opmerking gemaakt over dat jullie ook uit Leiden komen, voor het gemak, want wij komen uit Oegstgeest, althans wonen daar nu, komen beide uit Sassenheim !
Je bent ons vast nog niet tegen gekomen in onze defender want we hebben 'm pas ruim een week. Maar voor het geval we de volgende keer spontaan zwaaien; wij zijn die in de groene 110, wit dak, GT-HV-50 met roofrack. Afgelopen woensdag hebben we ons kind voor het eerst naar de dokter moeten brengen en voorlopig staat ie daar nog tot aanstaande woensdag :-(
Bijkomend voordeel; wij eten het hele weekend gevulde koeken.

John en Elviera.
willem S7 V8

Bericht door willem S7 V8 »

John en Elviera gewoon komen en mee rijden met een zo een laro NO PROBLEM

willem "Flinstone"
Joel

Bericht door Joel »

:-( we hebben erover lopen dubben en toen bedachten we dat we gisteren uit frustratie alle ingeslagen gevulde koeken zelf hebben opgegeten en toen moesten we vanmorgen naar de sportschool toe natuurlijk... zucht.
Maar; nu gaan we een laddertje bezichtigen dus gaan de zaken toch nog wel goed.

GROET.
Plaats reactie