Geachte Prikkers,
Ik ben bezig met het reviseren van een 3.5 V8 blok en wil ook meteen de nokkenas vervangen, de oude nokkenas maakte nog al wat muziek.
Nou heb ik gehoord en gelezen op het forum dat men de oude nokkenas verwijderd en er een 3.5 / 3.9 EFI nokkenas voor terug plaatst, welke heeft de voorkeur en wat zijn de voordelen dan van zo'n nokkenas.
Bij voorbaat dank,
Theo RR 3.5 V8
Nokkenas RR 3.5 V8
Re: Nokkenas RR 3.5 V8
Ik heb net een nieuwe geplaatst en hoop vanavond voor het eerst sinds de rebuild weer te kunnen starten, maar weet niet beter dan dat er 2 standaard nokkenassen leverbaar zijn, namelijk voor lage compressie motoren en hoge compressie motoren. We praten dan over de V8 van 1970 tot 1986 en over de carburateurversies tot 1990. Bij de injectiemotoren heeft de 3.5 een andere nokkenas dan de 3.9 en de 4.2, die allebei dezelfde hebben. Wees dus zeker van je zaak voor je het ene type in de andere motor zet.
Roald
´76 RRClassic
Roald
´76 RRClassic
Re: Nokkenas RR 3.5 V8
Ik kan er wel een voor je mee nemen uit Engeland als je hem hier bestelt:
http:www.lundengines.com
http:www.lundengines.com
Re: Nokkenas RR 3.5 V8
Theo,
Kijk eens op de internetsite van RPI in Engeland. Zij hebben een hele mooie set voor zo'n 200 pond. Dit is snellere nokkenas, stoters en alle pakkingen.
Kijk eens op de internetsite van RPI in Engeland. Zij hebben een hele mooie set voor zo'n 200 pond. Dit is snellere nokkenas, stoters en alle pakkingen.