vraag voorste aandrijfas 90

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
joris

vraag voorste aandrijfas 90

Bericht door joris »

Hallo

De voorste aandrijfas van de 90 is zo beschadigd dat ik niet weet wat ik het beste kan doen. Omdat ik spelling op mijn kruisstukjes had wilde ik deze gaan vervangen. Alleen ben ik er achter gekomen dat op een aantal het gedeelte waar het busje van de pennenlager in zit beschadigd is. Er is een stuk uit. Ik vermoed door een eerdere beschadiging, want de bussen die ik eruit heb gehaald waren nog wel heel.

Kan ik nu gewoon nieuwe kruisstukjes zetten?? Of zullen de kruisstukjes weer snel slijten omdat de bus niet overal opgesloten is.

Wat zal dan het alternatief zijn?
Kun je er nieuwe uiteinden op laten zetten?
of kom je dan al snel uit op een nieuwe (goede gebruikte)

Moet het schuivende gedeelte van de voorste aandrijfas nu bij de bak of bij het differentieel??

groeten joris 110V8/902.5d
Stijn Schober

Re: vraag voorste aandrijfas 90

Bericht door Stijn Schober »

ik denk dat nieuwe kruisjes de goedkoopste optie is en ik zou het persoonlijk wel aandurven als de beschadigingen mee vielen. nieuwe uiteinden heb ik nog nooit van gehoord en lijkt me als het al mogelijk id een dure operatie. dan kun je beter een mooie gebruikte versieren. die kruisjes moet je trouwens bij een ritselaar halen en niet van bij de lr-dealer dit scheelt ongeveer het driedubbele.
het schuivende gedeelte moet bij de as.
Ron bolleboom

Bericht door Ron bolleboom »

ik heb nog prima assen liggen voor €50,-

www.ronbolleboom.nl
Jorrit

Bericht door Jorrit »

Volgens mij bedoel je het gedeelte aan het einde van de aandrijfas en het uiteinde van het asje waar het pion wieltje op zit bij het diff. bij het diff zijn deze delen los te krijgen bij de aandrijfas niet, (moet je een volgens mij een complete aandrijfas nemen).

Groetjes Jorrit, LR 110" 200tdi Hardtop RHD "Annabel"
[www.lr-Annabel.nl]
Jan Schober

Bericht door Jan Schober »

Volgens mij kan je heel eenvoudig de kruisjes vervangen, misschien dat een landbouwmechanisatie dat wel gewoon heeft, of kan bestellen, ff binnenlopen en vragen, je kunt ook hun oordeel vragen daar zij dagelijks erg veel met dit soort koppelingen werken.

bij revisie vervang je de kruisjes EN de lagers.

als je het leuk vindt om te doen zou ik het zo doen, anders ff nieuw asje bestellen/halen, 50,- is zo duur ook niet..

Jan Schober
Plaats reactie