CAMPER inbouw
CAMPER inbouw
Graag wil ik van mijn Land Rover serie III 109 sta wag (5deurs) uit 1977 een camper maken. Dit niet vanwege belastingtechnische redenen, maar gewoon voor de lol.
Ik vroeg me af of er mensen adviezen of evt zelfs tekeningen hadden die zoiets eerder hebben gedaan. Ik wil graag met hout werken, maar ik weet nog niet wat voor soort en wat voor verbindingen ik moet gebruiken. Ook tips over indeling zijn van harte welkom.
Daarnaast is een tweede accu natuurlijk handig weet iemand daar meer over (aansluiting en verbinding e.d.)
groet Diederik
Ik vroeg me af of er mensen adviezen of evt zelfs tekeningen hadden die zoiets eerder hebben gedaan. Ik wil graag met hout werken, maar ik weet nog niet wat voor soort en wat voor verbindingen ik moet gebruiken. Ook tips over indeling zijn van harte welkom.
Daarnaast is een tweede accu natuurlijk handig weet iemand daar meer over (aansluiting en verbinding e.d.)
groet Diederik
Re: CAMPER inbouw
Ik heb in mijn 110 een slaap-inrichting gemaakt (geen spoelbakjes e.d. en eenvoudig te verwijderen voor verhuizingen e.d.) Heb het gemaakt van 11mm multiplex, afgelakt met jachtlak.
info op www.opwielen.nl/chris
veel knutsel- en vakantieplezier
Chris 110
www.opwielen.nl
info op www.opwielen.nl/chris
veel knutsel- en vakantieplezier
Chris 110
www.opwielen.nl
......uit 1977.....belastingtechnische redenen
Je hoeft toch niks meer te betalen ??
Maar ik zou voor inbouw het lichtste maar stevig hout gebruiken zoals multi of triplex.
Veel knutsel vergnüggen gewenst
JW
Je hoeft toch niks meer te betalen ??
Maar ik zou voor inbouw het lichtste maar stevig hout gebruiken zoals multi of triplex.
Veel knutsel vergnüggen gewenst
JW
Wij zijn op dit moment onze landrover ambulance aan het inbouwen. Wanden worden geisoleerd en afgewerkt (3mm watervast multiplex, x-treme isolatieplaten), linoleumvloer (kliksysteem), banken en kussens (wielbakken verlagen, 12 mm multiplex, 40gr kussens), 12 en 24v systeem met 2e set accu's (diodebrug, omvormer), keukenblok met compressorkoelkast (met losse compressor), wasbakje (met waterpomp op waterdruk), spiritusbrander, dieselkachel, dakluiken (fiamma, 40 x 40)), imperial (zelf gelast, 20 mm vierkant staal, hardhout bovenop)
Dat zijn wel zo'n beetje de meeste zaken. We zijn er op dit moment minimaal 2 dagen per week mee bezig. Over vier weken moet het af zijn i.v.m. de vakantie naar IJsland.
Mocht je er meer over willen weten dan mag je me ook mailen,
Groet,
+--------
|_____|__\___
\_ ___|__|___}
"(_)""""""(_)"
1981 SIII ambulance 2.25 diesel
Phillip
Dat zijn wel zo'n beetje de meeste zaken. We zijn er op dit moment minimaal 2 dagen per week mee bezig. Over vier weken moet het af zijn i.v.m. de vakantie naar IJsland.
Mocht je er meer over willen weten dan mag je me ook mailen,
Groet,
+--------
|_____|__\___
\_ ___|__|___}
"(_)""""""(_)"
1981 SIII ambulance 2.25 diesel
Phillip
Hoi Diederik,
betonplex is een watervast multiplex, het is licht, ijzersterk en goed verwerkbaar. Eventueel te krijgen met een anti-sliplaag. We hebben voor de staande delen 18 mm gebruikt en voor de liggende delen 12 mm: hufterproof. De achterste bak is geheel uitschuifbaar met daaronder een extra schuiflaatje. Bovenop de staande delen hebben we Tstukken gebruikt van alu; de afdekplaten vallen hierin en schuiven niet meer. Het geheel is afgedekt met losse vloerbedekking. Achter de voorstoelen zijn twee ruimtes gemaakt voor de jerrycans.
Succes met klussen!
Gerbrand en 'The Puffle'
betonplex is een watervast multiplex, het is licht, ijzersterk en goed verwerkbaar. Eventueel te krijgen met een anti-sliplaag. We hebben voor de staande delen 18 mm gebruikt en voor de liggende delen 12 mm: hufterproof. De achterste bak is geheel uitschuifbaar met daaronder een extra schuiflaatje. Bovenop de staande delen hebben we Tstukken gebruikt van alu; de afdekplaten vallen hierin en schuiven niet meer. Het geheel is afgedekt met losse vloerbedekking. Achter de voorstoelen zijn twee ruimtes gemaakt voor de jerrycans.
Succes met klussen!
Gerbrand en 'The Puffle'
Hoi
Ik heb mijn 110 ook omgebouwd. Praktisch alles erop en eraan.
Kijk maar even op mijn site
[home.wanadoo.nl]
Gr Yrrah
Ik heb mijn 110 ook omgebouwd. Praktisch alles erop en eraan.
Kijk maar even op mijn site
[home.wanadoo.nl]
Gr Yrrah
Een heel mooi stukje werk zeg. "petje af"
grt, Jan Kok
www.jan-kok.tk
grt, Jan Kok
www.jan-kok.tk
Ik heb een vraagje over de inbouw van je 2de accu.
Volgens mij ligt het controle lampje niet aan massa maar aan +
Lampje gaat branden als er een een kant + is en aan de andere kant geen spanning
Gaat uit zodra de dynamo spanning levert en er er dus aan beide kanten + is.
Zoals jij het gedaan hebt wordt het relais dus al bekrachtigd zodra je het contakt aanzet.
Of heb ik het nu helemaal fout.
Frans Bonnes
Volgens mij ligt het controle lampje niet aan massa maar aan +
Lampje gaat branden als er een een kant + is en aan de andere kant geen spanning
Gaat uit zodra de dynamo spanning levert en er er dus aan beide kanten + is.
Zoals jij het gedaan hebt wordt het relais dus al bekrachtigd zodra je het contakt aanzet.
Of heb ik het nu helemaal fout.
Frans Bonnes