anwb of wegenwacht verstandig ??
anwb of wegenwacht verstandig ??
hallo, hoe denken jullie over het anwb lidmaatschap en de daarbij horende wegenwacht ? loont het de moeite ? over 4 weken willen we met de 110 naar Noorwegen. Als we de voorwaarden lezen twijfelen of we er wel iets aan zullen hebben. wat denken jullie ?
Re: anwb of wegenwacht verstandig ??
Reis en kredietbrief is altijd verstandig.
Enige ondersteuning bij pech onderweg is ook altijd verstandig. Sommige verzekeringsmaatschappijen hebben goede regelingen. De ANWB is gerespecteerd en in Europa twijfeld niemand hier aan.
Voor een paar euro's per jaar ben je verzekerd van hulp, en voor een paar euro's meer weet je ook zeker dat je auto (vrijwel gratis) thuiskomt.
Kijk voor de zekerheid op de site van de ANWB. Ik heb er in ieder geval zeer goede ervaringen mee.
Groet, Paul
Enige ondersteuning bij pech onderweg is ook altijd verstandig. Sommige verzekeringsmaatschappijen hebben goede regelingen. De ANWB is gerespecteerd en in Europa twijfeld niemand hier aan.
Voor een paar euro's per jaar ben je verzekerd van hulp, en voor een paar euro's meer weet je ook zeker dat je auto (vrijwel gratis) thuiskomt.
Kijk voor de zekerheid op de site van de ANWB. Ik heb er in ieder geval zeer goede ervaringen mee.
Groet, Paul
Je hoeft alleen maar ANWB-lid te worden met een reis-en-krediet brief met vervangend vervoer verzekering. Wegenwacht is alleen voor hulp in Nederland. In het buitenland wordt je als ANWB lid gratis geholpen door de desbetreffende wegenwacht, in Noorwegen de NAF.
groet Goos 110 V8
groet Goos 110 V8
Wat bedoel je met de voorwaarden van ANWB? Ik heb voor mijn noordkaapreis een reis-kredietbrief via mijn (ambtenaren) verzekering afgesloten. Zo'n back-up is altijd verstandig, niet alleen bij panne met de LaRo, ook als je zelf wat krijgt.
Fijne vakantie!!
chris 110
www.opwielen.nl/chris
Fijne vakantie!!
chris 110
www.opwielen.nl/chris
ANWB: altijd doen.
Het is zeker niet zo dat je in het buitenland kosteloos geholpen wordt (zoals anderen suggereren). Ze slepen je nl vaak gewoon naar de dichstbijzijnde garage en daar moet je zelf voor de reparatie e.d. betalen. Wegenwacht of zoiets bestaat niet in bijv. Zweden (of ze hebben een voorkeur voor slepen).
De sleepkosten worden tot 200 euro vergoed. Mocht de auto niet binnen 48 na melding gerepareerd kunnen worden, dan vergoeden ze ook de autohuur. Pas als de auto niet binnen x dagen gerepareerd kan worden (wanneer is dat bij een landrover zo???), wordt hij naar NL gehaald.
Dus je doet het eigenlijk voor de vervangende autohuur en de sleepkosten. Dit hadden we er vorig jaar (in Zweden) dus gelijk uit, want het duurde 50 uur om de waterpomp te repareren (hij ging stuk 's zaterdags om 12 uur)...
Roel
Het is zeker niet zo dat je in het buitenland kosteloos geholpen wordt (zoals anderen suggereren). Ze slepen je nl vaak gewoon naar de dichstbijzijnde garage en daar moet je zelf voor de reparatie e.d. betalen. Wegenwacht of zoiets bestaat niet in bijv. Zweden (of ze hebben een voorkeur voor slepen).
De sleepkosten worden tot 200 euro vergoed. Mocht de auto niet binnen 48 na melding gerepareerd kunnen worden, dan vergoeden ze ook de autohuur. Pas als de auto niet binnen x dagen gerepareerd kan worden (wanneer is dat bij een landrover zo???), wordt hij naar NL gehaald.
Dus je doet het eigenlijk voor de vervangende autohuur en de sleepkosten. Dit hadden we er vorig jaar (in Zweden) dus gelijk uit, want het duurde 50 uur om de waterpomp te repareren (hij ging stuk 's zaterdags om 12 uur)...
Roel
Mijn vakantie vorig jaar is gestrand op de terugreis met mijn 25 jarige Mercedes 207 camper. Waarschijnlijk een uitgelopen lager in het motorblok. Ligt nu meteen een 5 gang in. 
3 nachten hotel met hele gezin (4 personen) incl. kosten als eten etc vergoed. Vervangend vervoer (VW golf 1.6) om vanuit Italië naar Nederland te reizen en mijn camper 4 dagen later bij lokaal autobedrijf afgeleverd. Dit dankzij mijn Reis en kredietbrief Plus.
De enige niet vergoede kosten waren telefoonkosten en extra autobahn vignet ed. omdat deze bedragen binnen mijn eigenrisico van de reisverzekering vielen.
Zeker doen en indien aanhanger mee gaat ook deze meeverzekeren (ivm transport naar Nederland bij problemen)
Oudere auto dan 7 jaar geloof ik, even aangeven (enkele euro duurder maar wel verzekerd)
Super service van de ANWB!
Wim

3 nachten hotel met hele gezin (4 personen) incl. kosten als eten etc vergoed. Vervangend vervoer (VW golf 1.6) om vanuit Italië naar Nederland te reizen en mijn camper 4 dagen later bij lokaal autobedrijf afgeleverd. Dit dankzij mijn Reis en kredietbrief Plus.
De enige niet vergoede kosten waren telefoonkosten en extra autobahn vignet ed. omdat deze bedragen binnen mijn eigenrisico van de reisverzekering vielen.
Zeker doen en indien aanhanger mee gaat ook deze meeverzekeren (ivm transport naar Nederland bij problemen)
Oudere auto dan 7 jaar geloof ik, even aangeven (enkele euro duurder maar wel verzekerd)
Super service van de ANWB!
Wim
maar ook in nederland is de anwb erg handig ook de wegenwacht komt midden in de nacht die start hulp geven of andere zaaken regelen maar ook transport in nederland kan aardig in de cijfers lopen voral in de avond uren ik dacht 120 euries per 30 km van af de berger gerekend .
maar ook die landrover die benziene in zijn td5 had gedaan word weer gratis leeg gehaald
mvg 110timmy(wegenwacht)
110v8sta bommetje
maar ook die landrover die benziene in zijn td5 had gedaan word weer gratis leeg gehaald
mvg 110timmy(wegenwacht)
110v8sta bommetje
ben (als nieuweling op dit prikbord) steeds blij verrast door alle reacties !
bedankt allen voor jullie ideen en ervaringen
bedankt allen voor jullie ideen en ervaringen
> Pas als de auto niet binnen x dagen gerepareerd kan worden
> (wanneer is dat bij een landrover zo???), wordt hij naar NL gehaald.
Let hierbij wel op dat de wagens ouder dan 7 jaar binnen een maand gerepareerd moeten worden en ter controle aangeboden worden bij de ANWB. Als je niet binnen een maand kan repareren zijn de transportkosten voor jezelf.
Dit is om te voorkomen dat mensen met zeer goedkope barrels naar Verwegistan gaan en op kosten van de ANWB de auto en zichzelf laten terug brengen.
Groeten,
Berry Weijers
beheerder [Landrover.startpagina.nl]
> (wanneer is dat bij een landrover zo???), wordt hij naar NL gehaald.
Let hierbij wel op dat de wagens ouder dan 7 jaar binnen een maand gerepareerd moeten worden en ter controle aangeboden worden bij de ANWB. Als je niet binnen een maand kan repareren zijn de transportkosten voor jezelf.
Dit is om te voorkomen dat mensen met zeer goedkope barrels naar Verwegistan gaan en op kosten van de ANWB de auto en zichzelf laten terug brengen.
Groeten,
Berry Weijers
beheerder [Landrover.startpagina.nl]
Vorige week lid geworden omdat ik naar de Ardennen ging. 100 Euro per jaar met een reis- en kredietbrief en hulp in Nederland (excl. eigen woonplaats). Omdat de auto ouder is dan 7 jaar moet je 12 euro extra betalen voor de reis- en kredietbrief.
Toen ik in de Ardennen problemen had, was ik toch wel erg blij. Ik heb het uiteindelijk wel zelf op kunnen lossen, maar ik had inderdaad een veilige back-up.
Overigens geeft de ANWB veel meer service dan alleen wegenwacht. Ook vor rechtshulp e.d. staan ze klaar. Ik weet niet of dit allemaal gratis is, maar je hoeft dan in ieder geval niet lang te zoeken. Zo was de ANWB ook betrokken bij het bergwandelongeval in spanje een paar maanden geleden.
Groeten,
Jeroen
PS: het rijdt echt een stuk beter op vakantie als je weet dat je lid bent!
Toen ik in de Ardennen problemen had, was ik toch wel erg blij. Ik heb het uiteindelijk wel zelf op kunnen lossen, maar ik had inderdaad een veilige back-up.
Overigens geeft de ANWB veel meer service dan alleen wegenwacht. Ook vor rechtshulp e.d. staan ze klaar. Ik weet niet of dit allemaal gratis is, maar je hoeft dan in ieder geval niet lang te zoeken. Zo was de ANWB ook betrokken bij het bergwandelongeval in spanje een paar maanden geleden.
Groeten,
Jeroen
PS: het rijdt echt een stuk beter op vakantie als je weet dat je lid bent!
Voor die paar centen per jaar .....altijd doen.
Heb alleen maar goeie ervaringen.
Onderweg brak een diesel toevoerleiding. Ter plekke gerepareerd.
Klasse !!
Heb alleen maar goeie ervaringen.
Onderweg brak een diesel toevoerleiding. Ter plekke gerepareerd.
Klasse !!
En ze rijden zelfs met een Defender.
Staat regelmatig bij de post in Rhoon.
Staat regelmatig bij de post in Rhoon.
Fotootje??? Ik kan hem op google niet vinden...
Andy
110 300TDi,Cool Runnings
Andy
110 300TDi,Cool Runnings