Stuurhuis vraagje
Stuurhuis vraagje
Hoi.
Bij het vervangen van een pakking van mijn stuurhuis kwam ik tot de ontdekking dat er een aantal kogeltjes van het bovenste lager van het stuurhuis op de bodem ervan lagen. Nu heb ik de zaak eens bekeken en het lijkt me een behoorlijke klus om deze terug te plaatsen. Weet iemand of het mogelijk is om zonder het hele dashbord eruit te slopen deze kogeltjes weer op zn plek te krijgen en hoe kan het dat ze er zomaar uit gekomen zijn. moet ik eerst het onderste lager monteren of het bovenste. En wie weet hoe ik die verrekte kogeltjes op z'n plek houd zonder dat ze er iedere keer uitlazeren. Ik heb al met vet geprobeerd maar het lijkt of de stuurstan magnetisch is waardoor ze er weer uitvallen.
Vincent
109 Ex mil
Bij het vervangen van een pakking van mijn stuurhuis kwam ik tot de ontdekking dat er een aantal kogeltjes van het bovenste lager van het stuurhuis op de bodem ervan lagen. Nu heb ik de zaak eens bekeken en het lijkt me een behoorlijke klus om deze terug te plaatsen. Weet iemand of het mogelijk is om zonder het hele dashbord eruit te slopen deze kogeltjes weer op zn plek te krijgen en hoe kan het dat ze er zomaar uit gekomen zijn. moet ik eerst het onderste lager monteren of het bovenste. En wie weet hoe ik die verrekte kogeltjes op z'n plek houd zonder dat ze er iedere keer uitlazeren. Ik heb al met vet geprobeerd maar het lijkt of de stuurstan magnetisch is waardoor ze er weer uitvallen.
Vincent
109 Ex mil
Re: Stuurhuis vraagje
Das een fijn klusje.
Het kan met vet lekker dik, laatste keer lukte het mij met lagervet.
Hele verslag staat op me site.
Had wel 2 extra handen nodig,
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Het kan met vet lekker dik, laatste keer lukte het mij met lagervet.
Hele verslag staat op me site.
Had wel 2 extra handen nodig,
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
vincent
dik vet en engelen geduldt.
het makelijkste werken is als je het stuur huis demonteerd en op de werk bank legt.
de kogeltjes met vet in het stuur huis leggen en dan zonder bibberen de stuur stang er in schuifen.
gr arjan
999 stukjes SIII 109 1980
dik vet en engelen geduldt.
het makelijkste werken is als je het stuur huis demonteerd en op de werk bank legt.
de kogeltjes met vet in het stuur huis leggen en dan zonder bibberen de stuur stang er in schuifen.
gr arjan
999 stukjes SIII 109 1980
Ja ik zie de bui al hangen, en het zat allemaal zo mee. Hoe haal ik het kreng er zo snel mogelijk uit. Ik heb namelijk geen poelietrekker om de pitmanarm los te halen. Kan dit met een gewone trekker misschien? En in hoeverre moet ik het dachboard eruit halen.
Groetjes Vincent
Groetjes Vincent
Heb eventueel ook nog wel een stuurhuisje liggen (met arm )
40,-
Cheers Bowy die zelf een hekel aan priegelklusjes heeft
40,-
Cheers Bowy die zelf een hekel aan priegelklusjes heeft
Hoi Vincent,
wat die pitmanarm betreft; sommigen onder ons lukt het met een gewone poelitrekker, ik kreeg dat niet voor elkaar. Na een oproepje op dit prikbord mocht ik van Peter T. uit Nijmegen zijn speciale pitmanarmtrekkertje lenen. Soms helpt het door eerst de steun van de chassisbalk los te halen zodat je meer speling krijgt.
Je dashboard hoeft er niet uit, alleen de omkasting van je stuurkolom (indien aanwezig), de knipperlicht-schakelaar en het contactslot (breekboutjes uitboren).
Veel succes!
Bob Nonnekens
('t Werkezeltje, SIII 88" Stawag)
wat die pitmanarm betreft; sommigen onder ons lukt het met een gewone poelitrekker, ik kreeg dat niet voor elkaar. Na een oproepje op dit prikbord mocht ik van Peter T. uit Nijmegen zijn speciale pitmanarmtrekkertje lenen. Soms helpt het door eerst de steun van de chassisbalk los te halen zodat je meer speling krijgt.
Je dashboard hoeft er niet uit, alleen de omkasting van je stuurkolom (indien aanwezig), de knipperlicht-schakelaar en het contactslot (breekboutjes uitboren).
Veel succes!
Bob Nonnekens
('t Werkezeltje, SIII 88" Stawag)
Ik heb ook nog een mooi stuurhuis liggen die nog gereviseerd moet worden, hoe kwam ik daar ook alweer aan bob 
groet,
martijn
[landrover.mine.nu]

groet,
martijn
[landrover.mine.nu]
Jep druk druk druk met vanalles en nog wat behalve laro's
Nou ja beetje dan plaats vandaag weer nieuwe(oude) foto's online.
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Nou ja beetje dan plaats vandaag weer nieuwe(oude) foto's online.
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]