06-06 Maasvlakte en ...
06-06 Maasvlakte en ...
Zondag 6 juni, eindelijk weer Blue Sky uitlaten op de Maasvlakte. Rond 08:30 uur vertrokken uit Spikecity (dochter van 4 mee) samen met een 'ikstreel' en vol goede moed naar de Maasvlakte. Bij aankomst zien we reeds heel veel auto's staan......
en een terrein wat bijna helemaal afgezet is. Erger nog, een shovel is de boel aan 't egaliseren!!! Wat is hier aan de hand??
Na enig navraag blijkt dat er een wedstrijd wordt gehouden voor de nederlandse kampioenschappen 4wd-rally (ik hoop dat dit de correcte naam is). Dat is een tegenvaller, want nu kunnen we zelf niet rijden.
Een beetje om het parcours gereden en een paar keer een motorcross berg bedwongen en toen maar naar de inrijronde en de eerste twee heats gekeken. Dit was absoluut spectaculair! De (verbouwde) Land Rover die mee heeft gedaan aan de Parijs-Dakar rally reed ook mee. Heb hiervan enkele foto's geschoten. Had ook nog een stukje film genomen, echter dit is helaas helaas niet gewaard.
Heb ook nog Roeland en Jorgen gezien en heb van hun auto's ook nog een foto gemaakt.
Rond het middaguur naar huis gegaan en onderweg even de wagen afgespoten bij een tankstation. In Spikecity aangekomen rijdt er een politiebusje achter me aan. Prompt rijd ik door een klein kuiltje heen en beginnen mijn voorwielen te 'shaken', omdat er nog geen stuurdemper op zit. De wijze heren hebben dit natuurlijk gezien en vragen mij netjes te stoppen. Ze horen mijn verhaal aan, maar hebben zelf te weinig kennis om een goed oordeel te vellen, dus wordt er assistentie van de verkeersdienst bij gehaald. Allemaal leuk, maar deze heren moesten uit Rotterdam (boezembocht?) komen en hadden een beetje last van file. Dus meer als 30 minuten op de heren gewacht met mijn dochter die braaf op de voorbank zat en zich gelukkig niet verveelde.
Toen ze er waren en het verhaal aanhoorden, konden ze niets bijzonders vinden en vroegen of ze een rit mochten maken met de Land Rover. Dus kinderverhoger eruit, dochter raar te kijken en 2 politieagenten in een legergroene Land Rover die door SpikeCity tuffen. Gelukkig waren ze redelijk snel weer terug en bevestigden nogmaals dat de auto goed was, maar of ik wel met prioriteit die stuurdemper wilde installeren.
Een grote zucht van verlichting voor mij en daarna met spoed (voor zover als dit mogelijk is) naar huis, want mijn dochter stond op knappen! Eenmaal thuis aangekomen hoorde ik van mijn vrouw dat ze mijn auto onderweg bij een tankstation gezien had, maar opeens met 2 agenten erin. Dus alles verteld en uiteindelijk kon ik wel lachen om het het oponthoud. Ik drink weinig alcohol maar die middag heb ik wel een biertje genomen.
Al met al een enerverende dag, voor de mensen die de paar foto's van de maasvlakte willen zien, ze staan op:
[vollenga.fotopic.net]
Groetjes,
Ron.
Re: 06-06 Maasvlakte en ...
Ron,
Gelukkig helemaal heel en met alles thuis gekomen.
Maar dat shaken is wel vreemd.
Ik heb zo'n zelfde en nix geen probleem.
Heb je niet ergens spelling op het stuurstangenstelsel (yep 3x woordwaarde)
JW
Gelukkig helemaal heel en met alles thuis gekomen.
Maar dat shaken is wel vreemd.
Ik heb zo'n zelfde en nix geen probleem.
Heb je niet ergens spelling op het stuurstangenstelsel (yep 3x woordwaarde)
JW
Ron,
Ik was in de middag op de Maasvlakte met drie kinderen die ook teleurgestald waren dat je niet kon rijden, ook inderdaad een paar MX heuveltjes genomen en in een hoekje nog de BBQ even opgezet.
Gelukkig had je verder geen problemen met de politie.
Tot een volgende keer misschien.
John
Ik was in de middag op de Maasvlakte met drie kinderen die ook teleurgestald waren dat je niet kon rijden, ook inderdaad een paar MX heuveltjes genomen en in een hoekje nog de BBQ even opgezet.
Gelukkig had je verder geen problemen met de politie.
Tot een volgende keer misschien.
John
Ik denk dat je fusees een beetje strakker gezet moeten worden.
Dit klopt, het schudden wordt veroorzaakt door slijtage aan de lager in de bol. Een shim (of meerdere) eruit en dan zal hij niet meer schudden. Met het bevestigen van een damper zal het probleem echt niet genezen alleen wat minder opvallen.
Groet Henk
Groet Henk
Zondag ook nog even geweest en ook Roeland en Jorgen gezien.
Die Bowler gaat ECHT hard !
He Ron ! Waar woon je dan in Spijkenisse ? Ik woon in de Populierenstraat.
Groeten, Ard
Die Bowler gaat ECHT hard !
He Ron ! Waar woon je dan in Spijkenisse ? Ik woon in de Populierenstraat.
Groeten, Ard
Hallo Ard,
Ik maak Landgoed onveilig, ik woon in de Ekensteinlaan.
Groetjes,
Ron.
En hier nog een in Spijkenisse.
Het is een Lightweight en hij slaapt aan het Baarsveen alwaar zijn territorium met olie is afgebakend.
Het is een Lightweight en hij slaapt aan het Baarsveen alwaar zijn territorium met olie is afgebakend.