Vandaag keuringsstation gebeld om afspraak te maken voor een typekeuring. Plus heb ik geprobeerd te achterhalen hoe ik m'n voertuig aan moet bieden.Ik heb 2 afzonderlijke technici van het RDW aan de lijn gehad, die allebei ervan overtuigd waren dat ze me zeer duidelijk uitgelegd hadden waar ik aan toe was....
De ene zei dat ik alsnog een conformiteitsverklaring en een bouwjaarverklaring moest proberen te regelen van Landrover Nederland, ondanks het feit dat ik de verklaring van Domeinen had.
De andere zei dat de verklaring van Domeinen genoeg was....
De ene zei dat de ruitenwissers en de voorruitverwarming moesten werken, ondanks het ontbreken van een voorruit.
De 2e zei dat dit niet hoefde, omdat er geen noodzaak toe was, zonder voorruit...
Op mijn vraag, of ik geel, grijs, of cabriolet moest gaan, zei de 1e, dat dat pas te zien was als ik hem ter keuring aanbood...
De 2e zei, dat ik zelf die keus had, door het al of niet monteren van het loszittende zitkussen achterin. Hij voegde er wel aan toe, dat als ik een geel kenteken wilde, dat ik dan alsnog BPM moest gaan betalen aan de Belastingdienst, zijnde een flink percentage van de nieuwwaarde...
De keuringskosten zijn ook behoorlijk: 115+45+10.20+17.50= 187.70.
Ik ben nu in paniek over de kiezen afspraakdatum: bij de ene is dat pas op 24 augustus (zomer voorbij!!)en bij de andere is dat al a.s. vrijdag. En ik moet nog een paar dingetjes oplossen: km-kabel en spiegel vervangen en wat voor kleine dingetjes dan ook.
Heeft er iemand suggesties of opheldering in dit oerwoud van onduidelijkheid?
Typekeuring109 series III :Alarm!
Re: Typekeuring109 series III :Alarm!
welkom tot de onkunde van dome amtenaren
rode regels opgesteld door de een zijn blauw voor de ander en pimpelpaars voor de derde
stel je voor dat die rdw mensen ook nog geloven
de bijbel word ook al op duizend manieren uitgelegt
en dan maar afvragen waar al die oorlogen vandaan komen
ik zie (s)geel en ben er grijs van geworden en af en toe ga ik er van uit mijn dak vandaar dat ik je maar een cabriolet aanraad
rode regels opgesteld door de een zijn blauw voor de ander en pimpelpaars voor de derde
stel je voor dat die rdw mensen ook nog geloven
de bijbel word ook al op duizend manieren uitgelegt
en dan maar afvragen waar al die oorlogen vandaan komen
ik zie (s)geel en ben er grijs van geworden en af en toe ga ik er van uit mijn dak vandaar dat ik je maar een cabriolet aanraad
Re: Typekeuring109 series III :Alarm!
en als cabio komt er met een beetje geluk ook nog op het kenteken te staan:"dit voertuig hoeft niet voorzien te zijn van bevestigingspunten voor autogordels".ben je ook gelijk van dat gemier af!
groet tom
groet tom