Fietscomputer inbouwen

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Peter Hof

Fietscomputer inbouwen

Bericht door Peter Hof »

Ik heb recent een fietscomputer ingebouwd in mijn series 3. Voor inbouw heb ik me laten leiden door de instructies welke ik gevonden heb op de site van de recreative.
Alles werkt perfect tot ongeveer 60 km/h, daarna valt de informatie weg. Ik heb diverse computers geprobeerd en heb tevens de sensor vervangen door een betere. Zonder resultaat. Wie kan mij helpen?
Peter
peter

Re: Fietscomputer inbouwen

Bericht door peter »

ik had er een gemonteert op mijn bmw motor, tweehondert km/uur geen probleem. kijk eerst in de gebuiksaanwijsing voor je er een koopt er zijn er maar een paar die geschikt zijn voor hoge snelheid
110

Bericht door 110 »

De Belgen hebben daar veel ervaring mee,
bezie:

-> [users.skynet.be]
-> Forum
-> zoek op: tripmaster

Succes
Frans Herlé

Bericht door Frans Herlé »

Ik heb twee fiets computers gemonteerd op twee van muijn motorfietsen, beide van Sigma een tot 200 km/h en een tot 300 km/h.
Een zit op de velgrand gelijmd en de ander zit bijna op de as. Belangrijk is dat de afstand tussen de magneet en de opnemer niet groter is dan voorgeschreven, liefst iets kleiner, ook belangrijk is dat de magneet en de opnemer er op de voorgeschreven plek elkaar zien, dus mischien de opnemer of de magneet iets verschuiven.
Groet Frans Herlé Military Carawagon
Foxhunters Anton

Bericht door Foxhunters Anton »

Probleem doet zich bij landrover voor als je de sensor op het vliegwiel monterrd. daar het vliefgwiel in het gunstigste geval 3,54 keer sneller draaid dan het wiel moet de fiets computer de omwentelingen wel kunnen tellen.
Er zijn enkele fietscomputers die deze waarden kunnen lezen.
(Raymond is daar mee bezig)

Anton
Peter Hof

Bericht door Peter Hof »

Dat lijkt inderdaad het geval. Bij mij is de verhouding 1:4.7, dus ik denk dat de computer zich 'verslikt'.
Peter
Plaats reactie