Ok, na een half uur discussieren tussen de RDW in Waddinxveen en de daar aanwezige douane onderling heb ik dan eindelijk het kentekenbewijs met vermelding "open wagen" (softtop). Volgens de RDW is een softtop inderdaad open wagen, maar volgens de douane niet. En die vielen ook nog over het linkerzijruitje in de softtop, wat volgens hun niet mag in een grijs kenteken-softtop. Na een boel heen-en-weer gebel met de RDW in Den Haag was het uiteindelijk dan toch goed. Zucht. Jammer dat ik pas op de terugweg bedacht dat ik had willen vragen aan de douane of ie wel open wagen was als ik ter plekke de softtop had verwijderd... Daar heb ik dus helaas geen antwoord op. Vrremd overigens want je zou toch denken dat ze daar voldoende "Bolleboom expertise" zouden hebben. Niet dus. Overigens is het voertuiggewicht na weging gedaald van 2017 naar 1710 kg. Vreemd want volgens mij weegt die hardtop echt geen 300 kg. Maar ok...
P.s.: dit weekend nog erg leuk gespeeld als "veegploeg/EHBO/materiaalwagen" bij een grote landelijke scouting activiteit. Vooral de ontheffing die ze hadden geregeld van Staatsbosbeheer was erg leuk Lekker spelen op de hei/bos/zand...
Tip: check ook 's: www.larostam.nl
Overigens vertelde de keurmeester dat je in het geval van omzetten naar geel kenteken een verklaring van de fabrikant nodig hebt dat hetzelfde remsysteem wordt gebruikt voor de types die worden afgeleverd voor geel kenteken...
Iemand een idee hoe je aan zo'n verklaring komt ? Importeur/dealer ?