olie...koppeling
olie...koppeling
welk type olie in koppeling boek geeft aan dot3 maar is hier niet meer te vinden heb wel genoeg dot4 staan is dit ook goed?
mario
mario
Re: olie...koppeling
hai frans.
dankje wel voor de snelle reactie, ga gelijk weer aan de slag.
prettig weekend.........mario
dankje wel voor de snelle reactie, ga gelijk weer aan de slag.
prettig weekend.........mario
Dot 3 kun je gewoon bij de brezan kopen.
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
dacht ik ook maar even gebeld en helaas alleen maar 4 en 5.
mario
mario
Brezan Alkmaar heeft ook DOT 3, voor de liefhebbers zelfs ook in 5 liter verpakking.
Dennis B.
Dennis B.
Ja hier is het ook te koop ik heb ook zon 5 litervat gekocht, nu nog plenty over. ZIt in het midden van het land. En telefonisch nooit de brezan vertrouwen .
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
een aantal maanden terug flexibele olieslang vernieuwd en gelijk de hoofdcilinder van de koppeling gereviseerd, daarna gevuld met DOT 4 (had ik nog staan) en alles werkte weer zo als het moest.
Echter nu zit ik met een lekkage aan de hoofdcilinder en volgens diverse bronnen moet je toch opletten om DOT 4 toe te passen als de fabrikant DOT 3 voorschrijft daar deze toch de rubbers aantast (heeft te maken met het merk van de olie naar het schijnt). Heb vandaag een revisie setje aangeschaft en ga maar weer aan de slag zodra ik de DOT 3 gehaald heb.
Ik weet niet of dit eventueel te maken heeft met de kwaliteit van de revisieset en ben benieuwd of er nog mensen zijn die dit voorgehad hebben.
Echter nu zit ik met een lekkage aan de hoofdcilinder en volgens diverse bronnen moet je toch opletten om DOT 4 toe te passen als de fabrikant DOT 3 voorschrijft daar deze toch de rubbers aantast (heeft te maken met het merk van de olie naar het schijnt). Heb vandaag een revisie setje aangeschaft en ga maar weer aan de slag zodra ik de DOT 3 gehaald heb.
Ik weet niet of dit eventueel te maken heeft met de kwaliteit van de revisieset en ben benieuwd of er nog mensen zijn die dit voorgehad hebben.
Het zal wel aan het setje gelegen hebben, want Dot 3 en Dot 4 zijn gewoon mengbaar, het enigste verschil is het kookpunt.
Frans Bonnes
Frans Bonnes
DOT 4 is wel wat agressiever voor de rubbers als DOT 3 dit is het gevolg van de dopes om het kookpunt te verhogen. Girling cylinders zijn hier wel tegen bestand, een aantal immitatie merken krijgen wel problemen met DOT 4.
Zoals Frans terecht opmerkte is DOT 3 en 4 wel zonder gevolgen te mengen.
In jouw geval is het best mogelijk dat de koppelingscylinder niet meer te reviseren was, het kleinste spoortje of krasje op de zuiger of in de boring is reden voor afkeur.
Een nieuwe koppelingscylinder blijft de beste oplossing en zo duur zijn ze niet.
Een girling cylinder gaat normaal gesproken een jaar of 10 mee, enkele "goedkope" immitatie cylinders halen 1 jaar niet eens.
Dennis B.
Zoals Frans terecht opmerkte is DOT 3 en 4 wel zonder gevolgen te mengen.
In jouw geval is het best mogelijk dat de koppelingscylinder niet meer te reviseren was, het kleinste spoortje of krasje op de zuiger of in de boring is reden voor afkeur.
Een nieuwe koppelingscylinder blijft de beste oplossing en zo duur zijn ze niet.
Een girling cylinder gaat normaal gesproken een jaar of 10 mee, enkele "goedkope" immitatie cylinders halen 1 jaar niet eens.
Dennis B.