steekassen?
steekassen?
boehoe gisteren stopte mijn laro ermee. hij reed alleen nog maar in zijn diff-lock
vanmiddag steekassen eruit gehaald en allebei heel.
vanmiddag steekassen eruit gehaald en allebei heel.
Re: steekassen?
ook mijn diff was nog helemaal heel. moet er wel bij zeggen dat de wagen de laatste paar dagen rammelde als ik de koppeling losliet. heb het vermoeden dat mijn tussenbak niet helemaal meer fris is heeft iemand hier ervaring mee ?
of dat er ergens iets in de aandrijflijn verrot is ik weet het niet
sorry voor de twee postings maar de poes wou op het toesenbord gaan zitten
alvast bedankt (een balende Gheert die volgende week wel vakantie heeft maar geen rijdende laro)
of dat er ergens iets in de aandrijflijn verrot is ik weet het niet
sorry voor de twee postings maar de poes wou op het toesenbord gaan zitten
alvast bedankt (een balende Gheert die volgende week wel vakantie heeft maar geen rijdende laro)
Heb je de steekassen alle 4 gecontrolleerd? ook voor....?
Als je diffs dan ook heel zijn dan moet het je idd je tussenbak zijn.
Ron/Mudfactor heeft hier veel ervaring mee en zal zich denk ik wel melden...
Cheers Bowy
Als je diffs dan ook heel zijn dan moet het je idd je tussenbak zijn.
Ron/Mudfactor heeft hier veel ervaring mee en zal zich denk ik wel melden...
Cheers Bowy
nee heb voor nog niet gekeken doe ik morgen wel kan ik meteen nieuwe pakkingen er tussen zetten
Denk erom dat het voor meer werk is omdat je hele wiellager + hub + stub axle er dan afmoet. Maar wijst zich vanzelf
Succes !
Cheers bowy
Succes !
Cheers bowy
heb het vermoeden dat het toch de tussenbak is want als je eensteekas breekt moet je dat toch horen en voelen? (lijkt mij) het ratelen als je de koppeling loslaat lijkt mij meer de oorzaak maar zoals ik al zei zal morgen kijken en gelijk nieuwe pakkingen ertussen en maar hopen dat het de steekas voor is. zoniet dan meld ik me wel weer op het bord
groetjes gheert
groetjes gheert
nee hoor dat hoeft niet, zo'n as kan erg mooi breken zonder dat je iets hoort kraken.
er staat niet bij om war voor auto het gaat? maar ik neem aan een 90.
Dus ik zou idd eerst voor kijken.
Jan Schober
er staat niet bij om war voor auto het gaat? maar ik neem aan een 90.
Dus ik zou idd eerst voor kijken.
Jan Schober
nee is 110 maar zal morgen voor kijken en dan weet ik ( en jullie ook dus) meer
groetjes gheert
groetjes gheert
Voor diff van een 110 zijn erg gammel, ik heb er ondertussen voldoende ervaring mee, en nee je hoort voelt of merkt er niets van bahalve dat je een flauw heuveltje waar je normaal probleemloos omhoog rijdt niet meer wil. Afgelopen weekend nog mee gemaakt met Annebel, geen gekraak of niets, alleen bij het terug rijden van de heuvel, wat geknars en daar liep alle olie uit mijn vooras mijn hele difhuis geperforeerd dus als dit nog niet gebeurt is heb je misschien nog geluk.
Succes Jorrit, LR 110" 200tdi Hardtop RHD "Annabel"
[www.lr-Annabel.nl]
Succes Jorrit, LR 110" 200tdi Hardtop RHD "Annabel"
[www.lr-Annabel.nl]
Als je zeker weet dat de steek assen kapot zijn en de rest wat er om heen zit is heel dan kun je heel gemakkelijk met een verlengde laselectrode het resterende van de steekas aantikken zodat je deze eruit kunt trekken en dan de nieuwe erin scheelt een hoop sleutelen. Heb ik zien gebeuren bij een 109 serie III.
Misschien heb je wat aan deze tip ik vergeet hem nooit meer.
Groetjes Tonka Peter.
Misschien heb je wat aan deze tip ik vergeet hem nooit meer.
Groetjes Tonka Peter.
Dat lijkt een mooie snelle methode, maar is niet zonder risico.
De massaklem van het lasapparaat zou je eigelijk op de steekas moeten aanbrengen, maar omdat dit niet gaat zal hij vermoedelijk op het ashuis aangebracht worden.
Op die manier bestaat een grote kans dat er door stroomdoorgang vonkvorming optreed in een van de lagers, waardoor de loopringen en rolelementen kunnen beschadigen. Je merkt er in het begin weinig van maar na verloop van tijd heb je juist nog meer werk en kosten.
Dergelijke schade ben ik beroepsmatig vaak tegengekomen bij roterende installaties waar kort daarvoor aan gelast is door minder kundig personeel.
Als de steekas bij het differentieel is afgebroken is het trouwens altijd raadzaam om ook het differentieel te demonteren, schade hieraan is niet uitgesloten en eventuele resten van de steekas moeten toch ook verwijderd worden.
Dennis B.
De massaklem van het lasapparaat zou je eigelijk op de steekas moeten aanbrengen, maar omdat dit niet gaat zal hij vermoedelijk op het ashuis aangebracht worden.
Op die manier bestaat een grote kans dat er door stroomdoorgang vonkvorming optreed in een van de lagers, waardoor de loopringen en rolelementen kunnen beschadigen. Je merkt er in het begin weinig van maar na verloop van tijd heb je juist nog meer werk en kosten.
Dergelijke schade ben ik beroepsmatig vaak tegengekomen bij roterende installaties waar kort daarvoor aan gelast is door minder kundig personeel.
Als de steekas bij het differentieel is afgebroken is het trouwens altijd raadzaam om ook het differentieel te demonteren, schade hieraan is niet uitgesloten en eventuele resten van de steekas moeten toch ook verwijderd worden.
Dennis B.