Vanmiddag bij het plaatselijke spuitbedrijf geweest voor wat non-ferro primer en grondverf.Hij wilde het wel verkopen maar zei daarbij dat ik het niet kon rollen omdat het te snel droogd.Uitgerekend wat het zou kosten als hij het erop zou spuiten + een grondlaag.Kwam op bijna ? 200 voor 2 zijachterdeuren en een achterdeur, en dan staan ze alleen nog maar in de grondlak.Ik weet dat ik via de zoek optie een heleboel moet kunnen vinden over dit onderwerp, maar het lukt me niet om uit te vinden wat ik nu precies wil weten n.l.hoe kan ik het beste en goedkoopste een paar nieuwe deuren groen maken.O ja ,en ik heb hier geen mogelijkheid om te spuiten dus het moet met de kwast of roller en het moet nog netjes ook. Of word het nu wel erg moeilijk?
m.vr.gr.en b.v.d.en een prettig weekend.
Peet.
deueren rollen of spuiten?
Re: deueren rollen of spuiten?
Ik heb mijn land rover gerold met een goede kwaliteit boot lak en de auto eerst in een ets primer gezet. Ben zeer tevreden over het resultaat en kan als het nodig is een klein plekje zo even bijwerken want ik heb gebruik gemaakt van een bestaande kleur die nog steeds verkrijgbaar is.
Folkert
Folkert
Hallo,
Als ik het goed begrijp is je deur van aluminium en deze moet je inderdaat eerst met een epoxie-primer voor behandelen ( deze is geschikt voor aluminium en is etsend) en deze is niet met de roller te bewerken.
Als je de rest van de auto ook met de roller of kwast hebt gedaan waarom neem je dan niet gewoon delta primer deze is te ktijgen bij de iets betere verf/lak winkel (zelf heb ik deze van de Beer bv Venlo) het voordeel van deze delta primer is als je hem goed laat uitdampen dat kun je deze gewoon met 2 componentenlak aflakken (spuitbusjes of met de spuitbeker).
hoop dat je er wat aan hebt, groeten Limbolaro.
Als ik het goed begrijp is je deur van aluminium en deze moet je inderdaat eerst met een epoxie-primer voor behandelen ( deze is geschikt voor aluminium en is etsend) en deze is niet met de roller te bewerken.
Als je de rest van de auto ook met de roller of kwast hebt gedaan waarom neem je dan niet gewoon delta primer deze is te ktijgen bij de iets betere verf/lak winkel (zelf heb ik deze van de Beer bv Venlo) het voordeel van deze delta primer is als je hem goed laat uitdampen dat kun je deze gewoon met 2 componentenlak aflakken (spuitbusjes of met de spuitbeker).
hoop dat je er wat aan hebt, groeten Limbolaro.
Op de site van sikkens (akzo) kijken.Daar zijn alle pruductinfo bladen te vinden
van de lakken die ze maken. B.v. welke lak voor welke ondergrond...hoe de lak te verwerken is,welke verdunners....enz..
van de lakken die ze maken. B.v. welke lak voor welke ondergrond...hoe de lak te verwerken is,welke verdunners....enz..
Voor het dak van mijn ambulance heb ik als onderlaag de wash-primer van sikkens genomen, dit is een etsprimer voor o.a. aluminium.
Deze is met een rollertje goed te verwerken, maak echter niet te grote hoeveelheden tegelijk aan, de verwerkingstijd ligt rond de 20 minuten.
Groeten, Victor Rutten
seriesIII 109 ambulance "Dwarsligger"
seriesIII 88 ex-belg "Jerommeke"
Deze is met een rollertje goed te verwerken, maak echter niet te grote hoeveelheden tegelijk aan, de verwerkingstijd ligt rond de 20 minuten.
Groeten, Victor Rutten
seriesIII 109 ambulance "Dwarsligger"
seriesIII 88 ex-belg "Jerommeke"