nieuwe deuren serie 3

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
peet

nieuwe deuren serie 3

Bericht door peet »

Ben vanmiddag een paar nieuwe zijachterdeuren en een achterdeur wezen halen.
Hoe ga ik ze behandelen zodat ik over 5 jaar weer geen nieuwe moet kopen??
Ze zijn nu nog helemaal kaal op een lichte primer na.
Kom maar op met goede ideeen.

b.v.d.Peet.
109 stationwagon s3.
Serious IIa

Re: nieuwe deuren serie 3

Bericht door Serious IIa »

Even zoekopdracht doen, maar persoonlijk zou ik een paar afwateringsgaten in de onderzijde boren en ze inspuiten (van binnen) met Owatrol gemengd met een idustriele lak of bijvoorbeeld menie. Dan kan vuil niet makkelijk hechten en is meteen tegen roest beschermd.

Cheers bowy
Sjoerd 109

Bericht door Sjoerd 109 »

Het aluminium demonteren, frame laten stralen en galvaniseren, daarna het frame laten primeren, alu weer monteren met carroserie kit. Het geheel laten primeren en in kleur afspuiten. Let wel de primer voor op zink is niet dezelfde als voor op alu.

Groetjes Sjoerd.
Outback

Bericht door Outback »

Ik zou met name de binnekant van het stalen frame zo goed mogelijk behandelen met tetcyl of dat owatrol of een andere conserverende substantie. Wat grotere gaten onderin maken dat het vocht er uit kan en veel aandacht besteden aan het deel waar de rails voor de raampjes in liggen. Helemaal uit elkaar halen kan ook maar dat is wel heel wat meer werk en dan zullen die deuren je wel gaan overleven. Als ik kijk naar de levensduur van deuren in het algemeen dan is dat zonder goede behandeling vooraf (dus zonder tectyl of zo) al gauw een jaar of 10. Met wat patchen van het frame zijn mij Series deuren nu al 32 jaar oud. Gr. Marco.
Plaats reactie