historie defender 90

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Gert Jan

historie defender 90

Bericht door Gert Jan »

Hallo iedereen,

Sinds kort ben ik trotse bezitter van een defender 90. Maar er is iets merkwaardigs.
Op het kentekenbewijs staat een afgifte datum 27-08-1993.

Er zit een 2.5 bezine in met een lucas ontsteking (met contactpunten). De garage zei daarop dat hij veel ouder moet zijn.

Hoe kan ik meer leren over de historie van de auto en of dit type uberhaupt nog wel gemaakt werd rond '93/

Veel dank
menno SIII88 SIIA88

Re: historie defender 90

Bericht door menno SIII88 SIIA88 »

in de lro van deze maand of vorige maand staat de complete geschiedenis van de defender maar volgens mij kan dat niet ze hebben tot een bepaalt jaar benzine motoren gemaakt en 93 is wel erg jong.
als ik thuis ben zal ik eens kijken
gr menno
Outback

Bericht door Outback »

De auto is misschien een import uit '93. Eind jaren 80 zijn ze volgens mij gestopt met de 2.5 benzine. Als je het chassis nummer hier inklopt kun je aardig wat info achterhalen: [www.clifton.nl]

Gr. Marco.
Gert Jan

Bericht door Gert Jan »

NIET NORMAAL

Hij staat er tussen, uit 92

SAL Manufacturer code: Land Rover
LD Model: Defender (for early models: Ninety, or One Ten)
V Wheel base: 92.9 inch, but designated 90
B Body type: 2-door station wagon, or hard top
D Engine type: 2.5 litre petrol, carburettor
8 Steering and transmission: Left-hand drive (LHD), 5-speed manual (LT85, LT77, LT77S, R380 or other)
J Model year: 1992
A Assembly location: Solihull, UK
910321 Serial number

extreem veel dank, scheelt een hoop zorgen!

groeten

Gert Jan
Adriaan(110+3x88+107+1/2Disco)

Bericht door Adriaan(110+3x88+107+1/2Disco) »

Juist. De 2.5 benzine is heel lang geleverd. Nu nog in Zuid Afrika. Alleen is hij niet altijd in NL door de importeur aangeboden. Bij mijn LR dealer stond er één van 1995. Niet ongewoon, maar wel apart.
Gert Jan

Bericht door Gert Jan »

zeker apart, zal wel een goed motortje zijn dan het is wel lastig om onderdelen voor te krijgen via nl importeurs. Heb nu een bedrijf in ede dat iig mijn contactpunten heeft. Heb ff gezweet maar nu weer ok. Wil er ooit nog wel een diesel in zetten maar eerst maar es rijden.
Gert Jan

Bericht door Gert Jan »

hoe zag je eigenlijk dat ze in afrika nog te koop zijn?
110

Bericht door 110 »

Bedrijven als Paddock hebben er "gewoon" onderdelen voor:
[www.paddockspares.com]

Succes
RoLandRover

Bericht door RoLandRover »

Afrika heeft toch de BMW 6cil benzine en niet meer het oude type?

gr,

RoLand(Rover)
Harry & de RUS

Bericht door Harry & de RUS »

Gert-Jan, het is bij Land Rover (zeker bij Defender) niet ongebruikelijk dat motoren vervangen/gewisseld worden.
Ikzelf heb een 1983 Series 3 (waarin je een 5-maal gelagerde 2.25 motor verwacht), uitgerust met een 2.25 benzinemotor uit ca. 1972 (!). Navraag bij de Britse RDW (DVLA) leverde op dat sinds 1983 mijn voertuig een viertal motoren gevoerd heeft:
1983-93 een laro 2.25 diesel, vervangen door een gelijksoortige 2.25 diesel, welke na enige jaren vervangen is door een 2.5 diesel (waarschijnlijk uit een Sherpa!). Sinds '98 bezit mijn voertuig echter een Laro 2.25 benzine, uit '72, dus 3-maal gelagerd. Jammer, maar waar.
mvg
Harry
Adriaan(110+3x88+107+1/2Disco)

Bericht door Adriaan(110+3x88+107+1/2Disco) »

Als je regelmatig de UK LR magazines doorleest, kom je nog wel eens wat tegen.
In de Defenders in Zuid Afrika wordt de 2.5 benzine en de 2.8i benzine 6 pitter van BMW geleverd in de 90 en 110. Ik denk, omdat veel fabrikanten een fabriek hebben in SA. Auto's importeren schijnt vrij duur te zijn. Ik kan mij dan voorstellen dat je in een kleinere markt onderdelen, zoals motoren, probeert te delen. De 2.8i stamt nog uit de tijd toen LR eigendom van BMW was. Schijnt erg waanzinnig te zijn zo'n motor in je Defender. Ik heb er één op Billing gezien.
Plaats reactie