Zo het stoomfestival zit er weer op voor dit jaar.
Overdag lekker met een oude Fiat tractor en waterwagen rond rijden en 's-avonds even over het strand rijden met de landrover.
Dit ging donderdag en vrijdag allemaal goed tot dat het zaterdag avond was....
Na de laatste ronde met de waterwagen was het de bedoeling om even wat te gaan drinken bij de mensen van de dllr ( deze hadden ook een veld waar zij een kampeerweekeinde hadden) dus over het strandje naar de anderekant van het terrein en uiteraard onderweg wat heuveltjes welke zijn gegraven door de shovel even nemen. Ik reed rustig over de heuvel en jahoor de Serie III stond bijna rechtop met zijn neus tot de helft in het water. dus muur vast. ok een unimog erachter...niets, tweede unimog erachter...niets, derde aaneengeschakelde unimog erachter nogsteeds geen beweging in te krijgen. dan een hele stevige Ford tractor er achter met hef inrichting...niets. Alle unimogs aan de voorzijde ( inmiddels in het water gekropen) en op zoek naar de bumperhaken onderwater neeee ook nog in de bodem onderwater moeten graven en wederom geen beweging. Inmiddels anderhalf uur later. en ± 150 man toeschouwers besloten om een maat van mij in te lichten bij de DAF club. deze hebben een hele flinke takeldoos in hun bezit en door hem eerst bijna recht standig omhoog te hijsen waar achterover de heuvel eraf......
Luchtfilter eraf.. vol met water, Luchtslang eraf... water ver*o*e. alles schoon gespoeld en voorzichtig proberen te starten.... hij liep weer. gelukkig.
Daarna de koplampen, knipperbollen, stadslichten, wielen, radiator etc. ontdaan van zand en vervolgens het luchtfilter uitgespoeld met benzine en het hele spul weer in elkaar gezet.
De schade.... een iets ingedeukt voor spatscherm, en de natohaak aan de achterzijde ± 5 mm verbogen door al het geweld.
Foto's heb ik zelf niet, maar de meeste toeschouwers hadden er wel een, dus ze zullen zeker gaan opduiken ( misschien op de site van de dllr)
Groeten van maurice die nu weet wat echt vast zitten is.
Le Cameleon.
Echt vast zitten ....
Re: Echt vast zitten ....
Maar troost je Maurice, je was niet de laatste die daar vastgezeten heeft.
Dat grote 6x6 amfibie geval heeft er ook vastgezeten, en die zal veel meer angsten hebben gehad over hoe er weer uit te komen. Weegt ongeveer 9 ton.
Ik ben er wel bij geweest, maar heb helaas ook geen foto's gemaakt.
Frans Bonnes (lid/deelnemer DLRR)
Dat grote 6x6 amfibie geval heeft er ook vastgezeten, en die zal veel meer angsten hebben gehad over hoe er weer uit te komen. Weegt ongeveer 9 ton.
Ik ben er wel bij geweest, maar heb helaas ook geen foto's gemaakt.
Frans Bonnes (lid/deelnemer DLRR)
Volgende keer wel ff bellen he had het wel willen zien en ik heb altijd een schep bij me zelfs in de *p*l
groet johan en Timber
groet johan en Timber
niet meer op zaterdag avond terrein rijden. gewoon met vrienden naar de kroes, dat bespaar je een hoop graaf en klieder werk! hihihi. Ik ben blij dat het mij met een oude Deutz is gelukt. Maar 3 Unimog´s en dan nog niet! Respect
Gr Marc 90
Gr Marc 90
Volgens mij was hij op weg naar vrienden, niet in de kroeg maar wel met bier.
Frans Bonnes
Frans Bonnes
Maurice,
het was een erg indrukwekkend gezicht. Ik (lid/deelnemer DLRR) heb met mijn hele familie toegekeken. Er stonden echter zoveel mensen, dat ik de 'RUS' nabij de lokatie geparkeerd heb en mijzelf met kinderen op het dak gepositioneerd heb. Overigens pas nadat iedereen uitgelierd was, anders was het te gevaarlijk geweest.
Mijn jongste dochter (9 jr) heeft afgelopen maandag smakelijk op school alles verteld, maar ik ben bang dat niet alleen de meeste kinderen, maar ook de schoolmeester niets begrepen van de termen 'Series 3', 'Dikke DAF', 'UNIMOG' en 'Stalwart' (lees: Engels 6x6 amfibievoertuig met 220 PK motor, incl. 2 waterjets; totaal gewicht: 14 ton).
Enfin, het was een geweldig weekend. Ik mis nog steeds de grrrrrrmm van de Stalwart en het ongelooflijke optimisme van de 2e Wereldoorlog GMC's en Dodge voertuigen, die dagelijks het zeer hobbelige Gooimeer strand trotseerden. Het strand leek vaak wel Normandie (juni '44).
mvg
Harry & de RUS (overigens niet vastgezeten, maar 4 dgn wel geprobeerd)
1983 S3 SWB (ex British Telecom, vml. kenteken A780RUS, vandaar de bijnaam)
het was een erg indrukwekkend gezicht. Ik (lid/deelnemer DLRR) heb met mijn hele familie toegekeken. Er stonden echter zoveel mensen, dat ik de 'RUS' nabij de lokatie geparkeerd heb en mijzelf met kinderen op het dak gepositioneerd heb. Overigens pas nadat iedereen uitgelierd was, anders was het te gevaarlijk geweest.
Mijn jongste dochter (9 jr) heeft afgelopen maandag smakelijk op school alles verteld, maar ik ben bang dat niet alleen de meeste kinderen, maar ook de schoolmeester niets begrepen van de termen 'Series 3', 'Dikke DAF', 'UNIMOG' en 'Stalwart' (lees: Engels 6x6 amfibievoertuig met 220 PK motor, incl. 2 waterjets; totaal gewicht: 14 ton).
Enfin, het was een geweldig weekend. Ik mis nog steeds de grrrrrrmm van de Stalwart en het ongelooflijke optimisme van de 2e Wereldoorlog GMC's en Dodge voertuigen, die dagelijks het zeer hobbelige Gooimeer strand trotseerden. Het strand leek vaak wel Normandie (juni '44).
mvg
Harry & de RUS (overigens niet vastgezeten, maar 4 dgn wel geprobeerd)
1983 S3 SWB (ex British Telecom, vml. kenteken A780RUS, vandaar de bijnaam)