probleem met versnelling

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
john

probleem met versnelling

Bericht door john »

ik heb sinds gisteren een probleem met mijn tweede versnelling ik krijg hem er niet meer in en als het wel gaat lukt het bijna niet om hem er weer uit tekrijgen het is een serie 3 lw 1977 ex leger
alvast bedankt john
Ard

Re: probleem met versnelling

Bericht door Ard »

Lijkt alsof er iets mis is met de selector toestand bovenop de bak. Zitten geloof ik kogeltjes en veertjes in.
Andries

Bericht door Andries »

Hoi John,
heb je het met tussenclutch geprobeerd?Misschien zijn het synchromess ringen.
Bekend probleem bij leger L'W's die met 7.00 x 16 banden hebben gereden.
Groet, Andries
steven koorevaar

Bericht door steven koorevaar »

Hoi daar

heb het zelf ook gehad maar is nu weer weg, wat ik gedaan heb is nieuwe olie in de versnellings bak toen een mooie afgelegen weg op gezocht en dan maar schakellen van zijn 1 naar zijn 2 naar zijn 3 en weer terug stopen en weer op nieuw na een tijdje is het helemaal weg gegaan bij me
menno SIII 88 SIIa 88

Bericht door menno SIII 88 SIIa 88 »

ik denk ook dat het in de kogeltjes zit als er maar 1 verschoten is dan kun je die vork bijna niet meer bewegen.
synchromesh ringen gaat niet van de ene op de andere dag hij begint eerst met tandenpoetsen dan eruit springen en als hij echt niet meer wil moet je dubbelclutchen.
gr menno en succes
john

Bericht door john »

ik heb twee dagen er voor nog de olie ververst toen van denhaag naar oss (jeebee)gereden met caravan er achter dat ging allemaal goed alleen cardan ging op eens veel olie lekken nog even in den bosch keering gehaald de dag erop ging mij vriendin er in rijden en toen is het mis gegaan .kunnen die kogeltjes zoomaar verspringen
Plaats reactie