hallo,
ik heb een sIII 109 op lpg. Zoals bij vrijwel alle landrovers moet er vanwege de roest hier en daar aan het chassis gelast worden. Aangezien er nog een half volle lpg tank in de pick up bak staat lijkt het mij niet zo handig om die daar te laten staan.
Heeft iemand enig idee hoe ik die kan verwijderen??
Gewoon de gasleiding losschroeven, of is dat te simpel gedacht. Heb namelijk totaal geen ervaring met gasinstallaties.
groeten robbert
lpg tank
Re: lpg tank
Hoi, Robbert,
volgens mij moet het zelfs geen probleem zijn om te lassen zonder de tank te verwijderen. Afkoppelen van accu en dynamo is veel belangrijker.
Tank wel weghalen betekent volgens mij gewoon: gaskraan dichtdraaien en demonteren.
Maar wacht ook nog even eventueel advies van anderen af.
Groet, Andries
volgens mij moet het zelfs geen probleem zijn om te lassen zonder de tank te verwijderen. Afkoppelen van accu en dynamo is veel belangrijker.
Tank wel weghalen betekent volgens mij gewoon: gaskraan dichtdraaien en demonteren.
Maar wacht ook nog even eventueel advies van anderen af.
Groet, Andries
Hallo Robbert,
Hier heb ik wat staan over veiligheid en LPG, als ik dit goed lees staan er een paar regeltjes over "welding" in en kan je gewoon aan een gas-auto lassen als je er maar voor zorgt dat de hitte op afstand blijft, klinkt best logisch eigenlijk.
[80.60.225.33]
Ik heb hier zelf overigens nog geen ervaring mee.
Groeten, Herman SIII-88 '78 (op gas)
[www.sierag.nl]
Hier heb ik wat staan over veiligheid en LPG, als ik dit goed lees staan er een paar regeltjes over "welding" in en kan je gewoon aan een gas-auto lassen als je er maar voor zorgt dat de hitte op afstand blijft, klinkt best logisch eigenlijk.
[80.60.225.33]
Ik heb hier zelf overigens nog geen ervaring mee.
Groeten, Herman SIII-88 '78 (op gas)
[www.sierag.nl]
Je kunt rustig lassen aan de auto mits het maar niet aan de tank of leiding grenst. Anders idd even tank eruit halen ,gewoon kwestie van loskoppelen en hij sluit automatisch af
Cheers Bowy
Cheers Bowy
oke bedankt allemaal,
lijkt me vrij duidelijk, kan ik weer mooi aan de slag gaan van de week.
groeten robbert
lijkt me vrij duidelijk, kan ik weer mooi aan de slag gaan van de week.
groeten robbert