Prikkers, ik lees/hoor verschillende verhalen over de zgn. ex-Rheinbraun defenders. Slecht gebruikt, nul onderhoud, toch weinig km. Wat zijn nu precies de items waar op te letten bij een dergelijke auto. Motorisch bedoel ik dan. Volgens mij kun je verrotte deuren en bekleding vervangen, het chassis schoonmaken en behandelen. Maar hoe zit 't doorgaans met versnellingsbakken etc.?
Graag jullie hulp. Wij zijn (na lang wikken en wegen) op zoek naar een 130-300tdi, vandaar.
alvast dank voor reacties, Mogelijk wil/kan 1 van jullie 's mee kijken mocht ik een auto op het oog hebben?!?
gr.
TET
To Rheinbraun or not to Rheinbraun?
Re: To Rheinbraun or not to Rheinbraun?
Het is gewoon zaak iedere auto die je mogelijk gaat kopen goed te controleren op roest aan chassis en carrosserie, verder letten op slijtage in motor en aandrijflijn.
Je kunt de auto meenemen naar een keuring, of vragen of iemand van het prikbord met kennis van zaken met je mee wil bij een bezichtiging.
Vaak hangt aan de kwaliteit van de auto ook een prijs.
Een lage prijs betekend vaak een auto met meer werk. Maar kan voor vele een idiale instap in de 4x4 wereld zijn.
Anton
Je kunt de auto meenemen naar een keuring, of vragen of iemand van het prikbord met kennis van zaken met je mee wil bij een bezichtiging.
Vaak hangt aan de kwaliteit van de auto ook een prijs.
Een lage prijs betekend vaak een auto met meer werk. Maar kan voor vele een idiale instap in de 4x4 wereld zijn.
Anton
als je deze bedoelt lijkt het geen aanrader:
[www.prikpagina.nl]
Jan Schober
[www.prikpagina.nl]
Jan Schober
Jan,
dankjewel, draadje maakt veel duideijk.
gr.
Toro