Hallo,
Even een vraagje, de spuiter had vandaag de 110 van mij pa klaar en die zou hem meenemen, toen wilde hij niet starten. Startmoter gaf een tik, maar deed verder niets, werd wel warm en bij de accu's (24 volt) ruisde het wat. Ik dacht dat misschien de accu's iets leeg waren, dus andere (uit mijn ambu) erin gezet. Toen wel wat geratel uit de startmoter maar nog niets. Uiteindelijk maar aangesleept...ging prima. Wat wel gek was dat de knipperlichten alleen nog maar constant branden en het "aanhanger lampje" ook brande.
Eenmaal thuis gekomen, accus weer in de ambu, maar die waren vrijwel leeg, want de ambu starte mooi niet.
Enig idee wat het kan zijn? Ik dacht eerst kapotte startmoter, maar kan ook slechte dynamo zijn. En heb ik ergens kortsluiting ivm knipperlichten die gek doen?
Wie helpt? Alvast bedankt!
Grt Bas, die met zn neus in Haynes duikt!
110 start niet meer?
Re: 110 start niet meer?
Spuitnevel in de startmotor?. Daardoor misschien de motor vast of de borstels vuil
Richard
Richard
Kijk ook je aarde draden na. Vooral van de accus naar chassis en van chassis naar motor.
klinkt toch echt als een doorgebrande startmotor !mocht je er een nodig hebben ik heb er gereviseerd liggen voor €125,- nieuw €185,- 24V past op 2.25 en 2.5 D
dit probleem heb ik ook gehad,
bij mij was het geen goede aarde.
succes.
groet Jan.T (sIII 88" 2.25 diesel'79)
bij mij was het geen goede aarde.
succes.
groet Jan.T (sIII 88" 2.25 diesel'79)