Salisbury Axle hubs
Salisbury Axle hubs
Hallo,
Ik ben moet op mijn 110 een nieuwe wielkast monteren ( het uiteinde van de as zeg maar... waar de "driving member" op vast zit? en waar de lagers en keerringen in zitten (deze moeten trouwens ook vervangen worden, dus een hele nieuwe unit)
Nu blijken er twee verschillende type's te zijn, weet iemand waar ik het asnummer kan vinden? of kan ik dit uit het chassis-nummer afleiden?
En weet iemand hoe ik de verschillende "hubs" uit elkaar kan houden?
Het betrefd trouwens een Salisbury axle, en de LaRo is een ex Luchmacht 110TD uit 1988.
Groet JP!
Ik ben moet op mijn 110 een nieuwe wielkast monteren ( het uiteinde van de as zeg maar... waar de "driving member" op vast zit? en waar de lagers en keerringen in zitten (deze moeten trouwens ook vervangen worden, dus een hele nieuwe unit)
Nu blijken er twee verschillende type's te zijn, weet iemand waar ik het asnummer kan vinden? of kan ik dit uit het chassis-nummer afleiden?
En weet iemand hoe ik de verschillende "hubs" uit elkaar kan houden?
Het betrefd trouwens een Salisbury axle, en de LaRo is een ex Luchmacht 110TD uit 1988.
Groet JP!
Re: Salisbury Axle hubs
Ik denk dat je de complete naaf bedoeld? Of de 'stub axle' dat is het deel dat met bouten vast zit aaan de as en waar de naaf om heen draait? Die laatste heb ik ook wel eens vervangen, b.v. omdat de ring waar de oliekering overheen loopt compleet versleten is. Maar op basis van de leeftijd zul je het oude type moeten hebben gok ik want de nieuwere assen zijn van +/- '95 zeg ik uit m'n hoofd. Gr. Marco.
Thankx, maar weet iemand waar em het verschil in zit?
Heeft een 90 trouwens ergens verder terug in de as al een oliekeerring zitten?
En zo ja waar?
Pfoe... veel vragen ik weet 't... maar mischien kom ik er iets verder mee...
Heeft een 90 trouwens ergens verder terug in de as al een oliekeerring zitten?
En zo ja waar?
Pfoe... veel vragen ik weet 't... maar mischien kom ik er iets verder mee...
Verschil,
oude asstomp is langer en gaat samen met een bredere naaf. zijn anders van
Handig detail: de vulring en borgplaat zijn van binnen rond met een uitstulping.
De nieuwere zijn smaller en uitwisselbaar met discovery (voor zeker. achter alleen bij 90's)
Hier zijn de vulring en borgplaat voorzien van een vlak kantje aan de binnenzijde.
Nog een detail: beide typen hebben hun eigen steekas en homokeneten die onderling niet uitwisselbaar zijn.
anton
oude asstomp is langer en gaat samen met een bredere naaf. zijn anders van
Handig detail: de vulring en borgplaat zijn van binnen rond met een uitstulping.
De nieuwere zijn smaller en uitwisselbaar met discovery (voor zeker. achter alleen bij 90's)
Hier zijn de vulring en borgplaat voorzien van een vlak kantje aan de binnenzijde.
Nog een detail: beide typen hebben hun eigen steekas en homokeneten die onderling niet uitwisselbaar zijn.
anton
Wat ik mij eigenlijk afvraag is waarom moet je dit deel vervangen? Enige wat ik kan bedenken is dat de scroefdraad van de bouten die je 'drive' member' vasthouden gaar is? Gr. Marco
Yep... dat heb je goed gegokt... bouten waren een geheel geworden met de driving member en de scghijhf waar deze op vast zat!
Heb de driving member er af moeten slijpen na drie dagen proberen ze op een fatsoenlijke manier te demonteren...
Heb de driving member er af moeten slijpen na drie dagen proberen ze op een fatsoenlijke manier te demonteren...
Jorrit heeft dit allemaal nog liggen.... mail hem even en hij kan je zeker verder helpen!
Cheers bowy
Cheers bowy
Natuurlijk zitten er geen homokeneten in de achteras.
Maar ik leg alleen uit welke verschillen er in de asstompen zitten. En naast de verschillen in de asstomp horen daar ook andere naven en steekassen bij en bij de steekassen weer homokeneten.
zijn de verschillen in aandrijflijn direct allemaal behandeld.
Erg makkelijk als iemand in de toekomst een zoekopdracht doet.
Geroeten Anton
Maar ik leg alleen uit welke verschillen er in de asstompen zitten. En naast de verschillen in de asstomp horen daar ook andere naven en steekassen bij en bij de steekassen weer homokeneten.
zijn de verschillen in aandrijflijn direct allemaal behandeld.
Erg makkelijk als iemand in de toekomst een zoekopdracht doet.
Geroeten Anton
Heb je een mailadresje voor me dan? 
Moet ik morgen even overleggen... heb nu mijn achteras gewoon zonder keerring dichtgeschroefd, kan ik tenminste rijden..

Moet ik morgen even overleggen... heb nu mijn achteras gewoon zonder keerring dichtgeschroefd, kan ik tenminste rijden..