aanlopende remmen
aanlopende remmen
Rem problemen bij mijn santana 109 STW voorzijde links en rechts.
Na vervanging van remschoenen en cilinders het systeem ontlucht.Maar na een paar kilometers en een aantal keer remmen gaan de remmen spontaan aanlopen waardoor de trommels gloeiend heet worden, opnieuw ontlucht en de schoenen geel terug gesteld.Dit alles heeft niet geholpen. Wie heeft ervaring met een dergelijk probleem.
stienus
Na vervanging van remschoenen en cilinders het systeem ontlucht.Maar na een paar kilometers en een aantal keer remmen gaan de remmen spontaan aanlopen waardoor de trommels gloeiend heet worden, opnieuw ontlucht en de schoenen geel terug gesteld.Dit alles heeft niet geholpen. Wie heeft ervaring met een dergelijk probleem.
stienus
Re: aanlopende remmen
bill
sleutelen is leuker dan kopen.
en kom je ook nog leuke mensen tegen.
gr arjan
999 stukjes SIII 109 1980
sleutelen is leuker dan kopen.
en kom je ook nog leuke mensen tegen.
gr arjan
999 stukjes SIII 109 1980
Re: aanlopende remmen
Hi,
Heb je de kanten van de nieuwe remschoenen afgeschuind?
Dit voorkomt "happen" van de remschoenen.
Andere oorzaak kan zijn dat de veren de remschoenen niet terugtrekken na het remmen.
Succes,
Ruud.
Heb je de kanten van de nieuwe remschoenen afgeschuind?
Dit voorkomt "happen" van de remschoenen.
Andere oorzaak kan zijn dat de veren de remschoenen niet terugtrekken na het remmen.
Succes,
Ruud.
Re: aanlopende remmen
Beste remmentobber,
Mogelijk blijft de restdruk in het remsysteem te hoog.
Restdruk is nodig om het lekken van de remcups in de remcilinders tegen
te gaan. Bij een te hoge restdruk blijft het systeem een beetje op de rem
staan.
Remmen eerst goed afstellen, dan remmen en kijken of de wielen vrij blijven
draaien, event.na proefrit.
Blijven ze aanlopen, draai dan een leiding of ontluchtingsnippel los en con-
toleer opnieuw.
Draaien je wielen nu wel vrij is de diagnose gesteld.
Oorzaak is dan vermoedelijk de hoofdremcilinder.
Ook kan er wat zitten in een remslang, maar het zou dan wel toeval zijn
links en rechts tegelijk.
Benieuwd naar je ervaring.
gr. Alex
Mogelijk blijft de restdruk in het remsysteem te hoog.
Restdruk is nodig om het lekken van de remcups in de remcilinders tegen
te gaan. Bij een te hoge restdruk blijft het systeem een beetje op de rem
staan.
Remmen eerst goed afstellen, dan remmen en kijken of de wielen vrij blijven
draaien, event.na proefrit.
Blijven ze aanlopen, draai dan een leiding of ontluchtingsnippel los en con-
toleer opnieuw.
Draaien je wielen nu wel vrij is de diagnose gesteld.
Oorzaak is dan vermoedelijk de hoofdremcilinder.
Ook kan er wat zitten in een remslang, maar het zou dan wel toeval zijn
links en rechts tegelijk.
Benieuwd naar je ervaring.
gr. Alex
Re: aanlopende remmen
Alex
Iets dergelijks vermoede ik ook al maar ik heb nog niet zoveel ervaring met landrovers dus wat informatie inwinnen kan dan nooit geen kwaad.
Over een paar dagen weet ik hopelijk wat meer dan laat ik het wel weten.
groetjes Stienus
Iets dergelijks vermoede ik ook al maar ik heb nog niet zoveel ervaring met landrovers dus wat informatie inwinnen kan dan nooit geen kwaad.
Over een paar dagen weet ik hopelijk wat meer dan laat ik het wel weten.
groetjes Stienus
Re: aanlopende remmen
hallo Alex
Het probleem met de aanlopende remmen zat hem inderdaad in de rest druk, die kon niet weg omdat de pen die vanuit de servo de hoofdremcilinder bedient te lang was en daardoor de cilinder in rust al een paar milimeter in geduwd werd en dat was genoeg om er voor tezorgen dat de druk niet weg kon. die pen is niet aftestellen en daarom heb ik er van trespa een soort afstands pakking van 6 mm tussen gezet, probleem opgelost.
groetjes Stienus
Het probleem met de aanlopende remmen zat hem inderdaad in de rest druk, die kon niet weg omdat de pen die vanuit de servo de hoofdremcilinder bedient te lang was en daardoor de cilinder in rust al een paar milimeter in geduwd werd en dat was genoeg om er voor tezorgen dat de druk niet weg kon. die pen is niet aftestellen en daarom heb ik er van trespa een soort afstands pakking van 6 mm tussen gezet, probleem opgelost.
groetjes Stienus