Wie heeft ervaring met easy bleed ontluchters.
Wie heeft ervaring met easy bleed ontluchters.
Zoals jullie misschien zelf ervaren heebn is het niet gemakkelijk om de voorste remmen van een 109 te ontluchten. Met drieen en dan op de manier zoals RB te BR dit voorschrijft krijg je het redelijk voor elkaar maar moet je wel zowat de hele buurt mobiliseren enkost nogal wat gevulde koeken. Nu zijn er easy bleed systemen waarme je het allen zou kunnen heeft iemand hier ervaring mee en dan het liefst in combinatie met de 109.
Werkt de methode met oude fiets slang trouwens op een 109, zoals op de de site van LRCH ?
Werkt de methode met oude fiets slang trouwens op een 109, zoals op de de site van LRCH ?
Re: Wie heeft ervaring met easy bleed ontluchters.
Ja dat werkt prima, niet te veel druk er in anders ploft het dekseltje van het reservoir en zit alles onder de remolie. Ik zet er altijd een tie-rapje overheen als zekerheid. Een zelfgemaakt systeem werkt ook wel maar de Ezi setjes zijn niet echt duur. Gr. Marco.
Wat is niet echt duur en werkt het echt op de 109, deze heeft twee remcylinders ( boven en onder ) in tegenstelling tot de 88.
Ff brezan bellen en dan weet je het als ik het goed herinder was die iets van 30 eurie.
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Hoi,ik heb een vacuum remontluchter van wurth en die werkt perfect,ook voor je 109
je sluit hem simpelweg aan op je compressor[werkdruk tussen de 3,tot maximaal 12 bar] en ieder belletje zuug je eruit hoor.Werkt perfect.
gr.Rob
je sluit hem simpelweg aan op je compressor[werkdruk tussen de 3,tot maximaal 12 bar] en ieder belletje zuug je eruit hoor.Werkt perfect.
gr.Rob
prima systeem, maar voor een 109 kan je beter Ron`s syseem toepassen.
je krijgt dat ene belletje er anders echt niet uit
je krijgt dat ene belletje er anders echt niet uit
Ik gebruik dit systeem al een jaar of 10 en het bevalt mij prima.
Ook voor een 109 werkt het goed, ik heb zelf trouwens o.a. een 88" S3 met van fabriekswege 11" trommels en dubbele remcylinders voor.
Dennis B.
Ook voor een 109 werkt het goed, ik heb zelf trouwens o.a. een 88" S3 met van fabriekswege 11" trommels en dubbele remcylinders voor.
Dennis B.
ontlucht al 15 jaar op de normale manier een109 en nog nooit problemen gehad dus waarom extra geld uitgeven voor onnodige zooi?
je moet alleen niet vergeten de schoenen helemaal terug te stellen anders blijft dat rot belletje er altijd in
je moet alleen niet vergeten de schoenen helemaal terug te stellen anders blijft dat rot belletje er altijd in
> anders blijft dat rot belletje er altijd in
Krijg je dat rot belletje er nu uit met een ezy-bleed setje zonder de "Bolleboom methode" (remtrommels verwijderen/zuigers indrukken etc) te gebruiken ?
Ik lees tegenstrijdige berichten.
Krijg je dat rot belletje er nu uit met een ezy-bleed setje zonder de "Bolleboom methode" (remtrommels verwijderen/zuigers indrukken etc) te gebruiken ?
Ik lees tegenstrijdige berichten.
Ik heb mijn 109 systeem altijd prima kunnen ontluchen. Het enige wat ik doe is alle remschoenen terugzetten en vervolgens 2 keer alles ontluchten. Werkt prima met Ezi Bleed en geen geklooi met een helper die moet trappen. Gr. Marco.