kan iemand mij toevallig vertellen hoe ik kan testen of mijn vacuum sensor onder mijn hoofd remcilinder stuk is of niet het gaat hier om een 88 lightweight met een ingegouwde volvo 340 vacuumpomp.Er wordt verder wel vacuum opgebouwd als ik er een slang aftrek is er duidelijk vacuum aanwezig, verder maakt de pomp geen herrie dus ik ga er van uit dat die nog ok is ( mijn vorige 205 pomp ging onder veel herrie ten onder.
alvast bedankt
ivar van leeuwen 88 lightweight 1977
vacuum sensor kapot ??
Re: vacuum sensor kapot ??
ohja nu hebben ze het in mijn handboek over een lucarklem.En ik heb gewoon een draadje gebruikt is dit het zelfde of is een lucarklem iets heel anders
Re: vacuum sensor kapot ??
Ha die Ivar,
In een van de echolons boeken staat beschreven hoe je kunt testen of de sensor kapot is.
Het zou ook de schakelaar kunnen zijn die je hydraulische gedeelte bewaakt.
Het makkelijkst is om even de draadjes van de vacuumsensor los te maken, als je lampje dan uitgaat weet je in ieder geval dat het daar vandaan komt.
Als je zeker weet dat je voldoende vacuum voorhanden hebt is de sensor (schakelaar) kapot, deze is makkelijk te vervangen.
Groeten, Victor Rutten
seriesIII 109 ambulance "Dwarsligger"
seriesIII 88 ex-belg "Jerommeke"
In een van de echolons boeken staat beschreven hoe je kunt testen of de sensor kapot is.
Het zou ook de schakelaar kunnen zijn die je hydraulische gedeelte bewaakt.
Het makkelijkst is om even de draadjes van de vacuumsensor los te maken, als je lampje dan uitgaat weet je in ieder geval dat het daar vandaan komt.
Als je zeker weet dat je voldoende vacuum voorhanden hebt is de sensor (schakelaar) kapot, deze is makkelijk te vervangen.
Groeten, Victor Rutten
seriesIII 109 ambulance "Dwarsligger"
seriesIII 88 ex-belg "Jerommeke"