accu halfords
accu halfords
Vandaag toch maar gewoon een accu van Halfords geplaatst. Een flinke bak van 85 Ah, ruim voldoende dus. Kostte me ? 75,- Alle andere opties zijn echt een stuk duurder en dus voorlopig niet aan de orde. Overigens geeft Halfords, net als Varta, ook 3 jaar garantie op de accu's. De oude accu was trouwens ook een Halfords, deze heeft het 4 en 1/2 jaar uitgehouden.
Met groet, Hans
Met groet, Hans
Re: accu halfords
Ik heb de ballen verstand van electra,dus help mij eens...Als je voor 75 eurie zo'n accu kan kopen,wat voor voordelen zet zo'n exxcide optima voor ruim 200 eurie daar tegenover???
Andy
110 300TDi,Cool Runnings,die voor de aan te schaffen extra zaken nog wel een beetje extra prik kan gebruiken!
Andy
110 300TDi,Cool Runnings,die voor de aan te schaffen extra zaken nog wel een beetje extra prik kan gebruiken!
Hi,
De start capaciteit van een optima accu is vele malen hoger dan van een normale platen accu.
Dit komt doordat de "platen" van een optima opgerold zijn waardoor het plaat oppervlak beduident groter is.
Ook de levensduur van een optima is vele malen langer.
De optima heeft ook nadelen, de accu is niet geschikt om langdurig een lage stroom te leveren
Groet
Ruud.
De start capaciteit van een optima accu is vele malen hoger dan van een normale platen accu.
Dit komt doordat de "platen" van een optima opgerold zijn waardoor het plaat oppervlak beduident groter is.
Ook de levensduur van een optima is vele malen langer.
De optima heeft ook nadelen, de accu is niet geschikt om langdurig een lage stroom te leveren
Groet
Ruud.
Dat wordt dus eens even gaan rekenen wat er aan stroomvreters komt en wat de capaciteit dus zal moeten gaan worden.
Bedankt voor de uitleg Ruud!
Andy
110 300TDi,Cool Runnings
Bedankt voor de uitleg Ruud!
Andy
110 300TDi,Cool Runnings
optima heeft nog meer voordelen: lekt niet als je over de kop gaat, hij is kleiner, je kan hem liggend monteren, en hem op zijn kop op een andere accu zetten geen jump kabels nodig en hij is minder schok gevoelig
Nou gefeliciteerd, het is was ook mijn keuze. Ik dacht dat ze 2 jaar garantie gaven maar inmiddels dan ook 3. Zelf heb ik helaas ook nooit de extra kosten voor een dure accu kunnen verantwoorden. Vroeg of laat gaan de meeste toch kapot en je kunt 3 goedkope verslijten voor de prijs van Optima. (maar de laatste is natuurlijk ook een beetje een gadget) Met schone en goed sluitende klemmen worden veel startproblemen ook opgelost. Gr. Marco.
De optima yellowtop is volgens mij wel geschikt voor het langdurig leveren van een lage stroom. Ook diepontladen is geen probleem. Maar die is dan ook schrikbarend duur. Voor info zie: www.optima-batteries.nl voor prijzen zie www.saris4x4.nl
Met groet, Hans
Met groet, Hans