geen ontsteking?
geen ontsteking?
Ik vraag mij af of iemand het volgende herkend.
Mijn SIII 2,25 benzine loopt bij stationair toerental prima.
De Zenith carburateur is ( zover dat gaat) redelijk afgesteld denk ik.
Ik ondervind problemen van een slecht lopende motor bij een hoger toerental.
Nou (lijkt of blijkt) dat bij een hoger toerental er geen ontsteking plaatsvindt.
Ik heb dit getest met de stroboscoop erop.
Prachtig streepje voor 3e tandje zoals in het boekje met natuurlijk de vacuumvervroeger losgemaakt bij deze test.
Dus dat klopt volgensmij. Geef je nu gas dan gaat de stoboscoop uit.
Oftewel er komt geen vonk door????. Wel een paar vreselijke knallen. Zodra je gas los laat want dan gaat de ontsteking het weer doen??
Ik heb het voor vandaag opgegeven maar wil er morgen weer met frisse moed tegenaan. Suggesties?
Groet,
Hans
Green Landlady SIII
Mijn SIII 2,25 benzine loopt bij stationair toerental prima.
De Zenith carburateur is ( zover dat gaat) redelijk afgesteld denk ik.
Ik ondervind problemen van een slecht lopende motor bij een hoger toerental.
Nou (lijkt of blijkt) dat bij een hoger toerental er geen ontsteking plaatsvindt.
Ik heb dit getest met de stroboscoop erop.
Prachtig streepje voor 3e tandje zoals in het boekje met natuurlijk de vacuumvervroeger losgemaakt bij deze test.
Dus dat klopt volgensmij. Geef je nu gas dan gaat de stoboscoop uit.
Oftewel er komt geen vonk door????. Wel een paar vreselijke knallen. Zodra je gas los laat want dan gaat de ontsteking het weer doen??
Ik heb het voor vandaag opgegeven maar wil er morgen weer met frisse moed tegenaan. Suggesties?
Groet,
Hans
Green Landlady SIII
Re: geen ontsteking?
Ik heb helaas geen verstand van benzinemotoren... maar ongetwijfeld krijg je reakties met de oplossing die je nodig hebt...
Ik ga nu knorren... dus heb nu ook geen â€Âontsteking†meer om langer achter dat beeldschermpje te blijven zitten.
Succes ermee... ik neem nog een flesje â€Âbladverenolieâ€Â
Groet,
The Iron Nurse
Gilbert
Ik ga nu knorren... dus heb nu ook geen â€Âontsteking†meer om langer achter dat beeldschermpje te blijven zitten.
Succes ermee... ik neem nog een flesje â€Âbladverenolieâ€Â
Groet,
The Iron Nurse
Gilbert
Re: geen ontsteking?
dat verhaal van de vervroeger... klopt dat wel? dat zit er niet voor niets op, herhaal je test eens met de aangesloten vervroeger. wat doet ie dan? als ie fors begint te knallen als ie op hogere toeren komt geeft dat toch aan dat de ontsteking te laat zijn vonk geeft. als ie geen vonk zou geven geeft ie ook geen knallen tenslotte.
janzzenHans schreef:
>
> Ik vraag mij af of iemand het volgende herkend.
> Mijn SIII 2,25 benzine loopt bij stationair toerental prima.
> De Zenith carburateur is ( zover dat gaat) redelijk afgesteld
> denk ik.
> Ik ondervind problemen van een slecht lopende motor bij een
> hoger toerental.
> Nou (lijkt of blijkt) dat bij een hoger toerental er geen
> ontsteking plaatsvindt.
> Ik heb dit getest met de stroboscoop erop.
> Prachtig streepje voor 3e tandje zoals in het boekje met
> natuurlijk de vacuumvervroeger losgemaakt bij deze test.
> Dus dat klopt volgensmij. Geef je nu gas dan gaat de
> stoboscoop uit.
> Oftewel er komt geen vonk door????. Wel een paar vreselijke
> knallen. Zodra je gas los laat want dan gaat de ontsteking
> het weer doen??
>
> Ik heb het voor vandaag opgegeven maar wil er morgen weer met
> frisse moed tegenaan. Suggesties?
>
> Groet,
>
> Hans
>
> Green Landlady SIII
janzzenHans schreef:
>
> Ik vraag mij af of iemand het volgende herkend.
> Mijn SIII 2,25 benzine loopt bij stationair toerental prima.
> De Zenith carburateur is ( zover dat gaat) redelijk afgesteld
> denk ik.
> Ik ondervind problemen van een slecht lopende motor bij een
> hoger toerental.
> Nou (lijkt of blijkt) dat bij een hoger toerental er geen
> ontsteking plaatsvindt.
> Ik heb dit getest met de stroboscoop erop.
> Prachtig streepje voor 3e tandje zoals in het boekje met
> natuurlijk de vacuumvervroeger losgemaakt bij deze test.
> Dus dat klopt volgensmij. Geef je nu gas dan gaat de
> stoboscoop uit.
> Oftewel er komt geen vonk door????. Wel een paar vreselijke
> knallen. Zodra je gas los laat want dan gaat de ontsteking
> het weer doen??
>
> Ik heb het voor vandaag opgegeven maar wil er morgen weer met
> frisse moed tegenaan. Suggesties?
>
> Groet,
>
> Hans
>
> Green Landlady SIII
Re: geen ontsteking?
Men spreekt in de naslagwerken die ik er over kan vinden dat je bijvoorbeeld bij 900 toeren 4 tot 12 graden contakthoek zou moeten meten met een los vacuum.
Dat vacuum is de grote variabele dus die moet je uitschakelen.
Dit is wat ik er van weet.
Het vreemde is het totaal verdwijnen van de ontstekingsvonk bij het snel indrukken van het gaspedaal. Doe je het langzaam dan is het minder erg.??
Hans
Dat vacuum is de grote variabele dus die moet je uitschakelen.
Dit is wat ik er van weet.
Het vreemde is het totaal verdwijnen van de ontstekingsvonk bij het snel indrukken van het gaspedaal. Doe je het langzaam dan is het minder erg.??
Hans
Re: geen ontsteking?
Doorslaande bougiekabels?
Effen kabels vervangen en je schakelt dit alvast uit....
Cheers bowy
Effen kabels vervangen en je schakelt dit alvast uit....
Cheers bowy
Re: geen ontsteking?
De kabels heb ik ook net vervangen.
Die heb ik dus bij voorbaat uitgesloten. Opzich goeie tip.
Ik heb het handboek er nog een paar keer op nageslagen.
Daarin vind ik alsnog verwijzegingen naar het vervangen van de contact punten.
Tja das makkelijk. Maar goed die heb ik morgen in huis.
Eventueel de condensator... oke kan ik begrijpen. Echter het zaakie zit er net 500 km in maar oke.
Blijft het fijt dat de afstelling met stationair toerental best redelijk is. Af en toe hoor je maar een onregelmatige loop. Maar volgens mij loopt geen SII zo dat je een euro op z'n kant op de motor kan zetten.
Echter bij het indrukken van het gaspedaal gaat het flitsende lampje van de stroboscoop tijdelijk uit. Omdat de brandstof zich inmiddels in de cilinders en de uitlaat ophoopt krijg je een flinke knal in de uitlaat.
Bij het proefrijden ondervond ik ook dat bij gas los en op de motor afremmen , er zich flinke knallen in de uitlaat lieten horen. Ook een gevolg hiervan?? of iets anders..?
Nou ja het is een leerzame ervaring in afstellen maar nog niet met het gewenste resultaat. Wat kan het nog meer zijn?
Die heb ik dus bij voorbaat uitgesloten. Opzich goeie tip.
Ik heb het handboek er nog een paar keer op nageslagen.
Daarin vind ik alsnog verwijzegingen naar het vervangen van de contact punten.
Tja das makkelijk. Maar goed die heb ik morgen in huis.
Eventueel de condensator... oke kan ik begrijpen. Echter het zaakie zit er net 500 km in maar oke.
Blijft het fijt dat de afstelling met stationair toerental best redelijk is. Af en toe hoor je maar een onregelmatige loop. Maar volgens mij loopt geen SII zo dat je een euro op z'n kant op de motor kan zetten.
Echter bij het indrukken van het gaspedaal gaat het flitsende lampje van de stroboscoop tijdelijk uit. Omdat de brandstof zich inmiddels in de cilinders en de uitlaat ophoopt krijg je een flinke knal in de uitlaat.
Bij het proefrijden ondervond ik ook dat bij gas los en op de motor afremmen , er zich flinke knallen in de uitlaat lieten horen. Ook een gevolg hiervan?? of iets anders..?
Nou ja het is een leerzame ervaring in afstellen maar nog niet met het gewenste resultaat. Wat kan het nog meer zijn?
Re: geen ontsteking?
Heb je het kabeltje van de condensator gecontroleerd?
1 UItstekend koperdraadje naar massa kan hetzelfde effect geven.
Johan
1 UItstekend koperdraadje naar massa kan hetzelfde effect geven.
Johan