Ook mijn 2.25 dieselmotortje begon vanmiddag hevig te tikken, dus de kop erad gehaald.
Sowieso blijken de "voorkamers" niet meer echt vast in de kop te zitten, maar daarnaast, en dat vind ik erger, blijkt 1 zuiger te hoog op te komen en dus de kop iets te raken. Een verklaring heb ik nog niet, het onderblok is gereviseerd, tot en met een nieuwe krukas aan toe... balen dus!
Jurjen
Ook tikken....
Re: Ook tikken....
Jurjen,
de voorkamers zitten, bijna altijd, vrij los in de kop (worden aangedrukt door de koppakking). Dus dat hoeft nog niet op problemen te wijzen.
Hoe ver komt je zuiger boven het onderblok uit ? En heeft de zuiger daadwerkelijk de kop geraakt ?
Groet
de voorkamers zitten, bijna altijd, vrij los in de kop (worden aangedrukt door de koppakking). Dus dat hoeft nog niet op problemen te wijzen.
Hoe ver komt je zuiger boven het onderblok uit ? En heeft de zuiger daadwerkelijk de kop geraakt ?
Groet
't Is maar een fractie, maar je kan zien dat er metaal tegen metaal gekomen is.
En wat betreft de voorkamers, 1 zit dusdanig los dat er bijna een stuk uit de koppakking gestanst lijkt....
Jurjen
En wat betreft de voorkamers, 1 zit dusdanig los dat er bijna een stuk uit de koppakking gestanst lijkt....
Jurjen
Jurjen ,
Kan die zuiger misschien een ruime pistonpen zijn? Heb ik helaas ook al een last van gehad
Cheers bowy
Kan die zuiger misschien een ruime pistonpen zijn? Heb ik helaas ook al een last van gehad
Cheers bowy
Bij mij was de losse voorkamer het gevolg van een afgescheurde rand waarop de inspuitnozzle rust.
Bij mij waren daardoor het metalen randje, de koperenring en het brandplaatje de wervelkamer ingeslingerd. De motor heeft dit langetijd gedad voor ik er iets aan heb gedaan
Je kan het zo zien als je de verstuiver eruit haalt kan je zo de wervelkamer inkijken.
Het was trouwens zo te verhelpen met de kop eraf
Ook hier zag je dat de zuiger de kop had geraakt maar dat kwam doordat er stukjes metaal mee werden gevoerd.
Gelukkig hebben alle deeltje de uitlaat gevonden.
Groet
Hans
Green LAndlady SIII
Die losse voorkamer kan ontstaan doordat
Bij mij waren daardoor het metalen randje, de koperenring en het brandplaatje de wervelkamer ingeslingerd. De motor heeft dit langetijd gedad voor ik er iets aan heb gedaan
Je kan het zo zien als je de verstuiver eruit haalt kan je zo de wervelkamer inkijken.
Het was trouwens zo te verhelpen met de kop eraf
Ook hier zag je dat de zuiger de kop had geraakt maar dat kwam doordat er stukjes metaal mee werden gevoerd.
Gelukkig hebben alle deeltje de uitlaat gevonden.
Groet
Hans
Green LAndlady SIII
Die losse voorkamer kan ontstaan doordat