Helaas...........................

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Rangie/Mud factor

Helaas...........................

Bericht door Rangie/Mud factor »

helaas moet ik de verkoop van de Maxxis banden op een laag pitje zetten!
Dit in verband met de zeeeeeeeeeeeeeer geringe afname, en de daar van af hangende kosten voor ons. Tot nu toe heeft het ons alleen nog maar geld gekost, en dat terwijl het in principe bijna geen geld had hoeven opleveren!
Ik had me er misschien iets teveel van voorgesteld, of zijn we gewoon te duur???
Laat me eens weten op welk type, en maat banden julie rijden, of is het beter dat we helemaal met de 4x4 banden stoppen?

Groeten een ietwat teleurgestelde Rangie.
Frans

Re: Helaas...........................

Bericht door Frans »

Om eerlijk te zijn, weet ik niet eens wat voor maat banden er onder mijn Disco zitten. Ik zou moeten gaan kijken. Weet wel dat het Michelins zijn.
Ze zaten er onder toen ik hem zo'n 4 jaar geleden kocht.
Waren er door de vorige eigenaar ondergezet.
Ik heb er nu ongeveer 60000 km mee gereden.
De banden zijn nu bijna aan vervanging toe, en ik denk er over om er weer de standaard banden onder te doen (Michelin).

De verkoop van banden zal vaak tegen kunnen vallen omdat ze naar verhouding lang meegaan 4-5 jaar. Je ziet je klanten dus maar weinig.
En je moet dan wel veel klanten hebben om een redelijke omzet te draaien.
Ik heb hier bij mij in de buurt al heel wat "bandenhandels" zien komen en gaan.
Ze waren wel alleen banden en velgen, hadden er niks anders bij..

Ik hoop voor jou dat de handel nog een beetje aan wil trekken.

Doe mij maar eens een prijsvoorstel voor 5 nieuwe wegbanden, zonder velgen voor een Disco uit 1995.

Groeten Frans Bonnes
Rangie/Mud factor

Hoi Frans bedankt voor de snelle reactie.

Ja bij jou gaan ze 4 a 5 jaar mee, maar met onze Disco uit 1994 zullen we toch zeker 40.000 km per jaar rijden, en veel met een paardentrailer erachter! Dan ben je toch snel 1 x per jaar aan nieuwe banden toe.

Met de RR rij ik niet zo veel kms, maar deze zit hoofdzakelijk in het terrein, ook in het buitenland, dan sloop je de banden ook behoorlijk (3 setjes in 2 jaar).

Maar dit zijn onze prijzen voor 5 wegbanden incl monteren en balanceren :
205 R 16 € 360,=
235 / 70 R 16 € 450,=

Dit zijn de vaak standaard maten voor de Disco en RR, je kunt ook nog een tussen maat kiezen: 225 / 75 R 16 voor 5 stuks € 440,=

Dit zijn de prijzen van de Maxxis 751

Groeten Rangie
Serious IIa

Bericht door Serious IIa »

Rangie volgens mij zijn jullie niet te duur maar is er gewoon een te klein markt voor Mudzilla's en Creepy crawlers ed........

Cheers Bowy die de mudzilla's gaaf vindt maar geen mudzilla geld heeft
Marc C.

Bericht door Marc C. »

Hallo Rangie,

Misschien is er het probleem van onbekend maakt onbemind.
Ik heb vorige maand 5 nieuwe BFG 's laten monteren en had eerlijk gezegd nooit aan Maxxis banden gedacht, wel in de verte van gehoord.
Wat je zou kunnen doen is aan de prikkers vragen wie er aan nieuwe banden toe is, of wie eens iets anders wil proberen, een stel banden ter beschikking stellen en als tegenprestatie een uitgebreid testrapport verlangen en o.a op de prikkerspagina
vermelden. Als deze banden dan inderdaad zo goed zijn komt de vraag vanzelf wel. Natuurlijk moet ook je distributiekanaal in orde zijn. Ik bedoel, zo makkelijk als je nu BFG kan kopen zou je ook Maxxis moeten kunnen kopen. En ja, zoals altijd gaan de kosten ruimschoots voor de baten uit. Kortom investeren.
Succes ermee.

Marc C.
Marco Schepens

35x10.50R16 en 35x11.50R16 ???

Bericht door Marco Schepens »

Rangie,

Hoe zit het met de 35x10.50R16 en 35x11.50R16 maten. Zijn die al beschikbaar? Passen die op een 6,5 inch velg?

Marco
blue ranger

Bericht door blue ranger »

Of je helemaal met 4x4 banden moet stoppen, denk ik niet.

Ik zelf heb voor het normale gebruik General AT 33x12.5x15 en voor de blub ook General MT 31x10.5x15.
De mud bandjes zijn niet heel erg duur.
Als ik echt geld over heb wil ik wel een extra set Simex banden hebben, maar voorlopig nog njet.

suc6
Gilco
RR85 Blue Ranger
Rangie/Mud factor

Hoi Marco,

Ik wilde deze banden inderdaad laten maken, maar ivm de geringe vraag moet ik helaas verstek laten gaan, sorry.

Groet Rangie
Rangie/Mud factor

Marc C.

Het testen van de banden laat ik het liefst aan the Mudfactor en zijn chauffeur over!
Dan maak ik in ieder geval geen "stiefkinderen" En geloof mij, er is al veeeeeel te veel geinvesteerd in deze 4x4 banden! ik heb voor minimaal €2500,= aan advertenties lopen in oa de mud info van 4x4 het noorden en in diverse kranten en bladen. Wil ik dit terug verdienen, moeten er toch wel een flink aantal banden verkocht worden.
Groet Rangie en Mudfactor
Bert Dijkema

Bericht door Bert Dijkema »

Jammer dat er zo weinig animo voor deze banden is, heb onder beide auto's banden van Maxxis, onder de RR AT's en onder de 90 Mudjes, alles bij het adres van Ron vandaan,prijs kwaliteitverhouding zeer goed naar mijn idee.

Bert
Plaats reactie