Advies gevraagd 27mc antenne.

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Hendrik Blue-Box

Advies gevraagd 27mc antenne.

Bericht door Hendrik Blue-Box »

Een goedendag allemaal.
Voor mij is 27mc nieuw en ik weet weinig van die spullen af.
Voor een vakantie naar Schotland, die we met LaRo?s gaan doen heb ik een bakkie aangeschaft (Alan 100), nu de antenne nog?.

Wie heeft er een advies voor een antenne?
Het liefst gebruik ik een antenne die ik op verschikkende auto?s kan gebruiken.
Is een magneetvoet mogelijk indien je iets van staal onder het aluminium dak bevestigt?
Een vaste antenne op een voetje aan de dakgoot?

Wie heeft er een aankoop advies?
Wie heeft een antenne voor me? (midden-Nederland)

Groet, Hendrik.
Discovery rijder

Re: Advies gevraagd 27mc antenne.

Bericht door Discovery rijder »

Ja, je kunt gewoon een magneet voet gebruiken, zeker als je inderdaad aan de onderkant een plaat hebt, waardoor hij wel goed vast zit.

Het is namelijk zonde als hij gaat schijven of erger eraf waait.

Houdt er rekening mee dat een kleefvoet bijna altijd zijn sporen nalaat op je dak. iets wat je gemakkelijk kunt voorkomen door een dun stukje linnen of andere stof op maat van je voet te gebruiken, zodat dat je lak beschermt.

Magneet voet antennes zijn niet duur. Kun j vrij makkelijk overal en nergens kopen. Weet niet in welke buurt jij woont, maar kijk eens op [zendamateurs.startpagina.nl]

groeten, Martijn
"90"

Bericht door "90" »

Hendrik,

Antennes zijn niet zo duur. Ik heb die van mij destijds gekocht bij Radio Communicatie Centre, Amsterdamsestraatweg 561 in Utrecht, 030-2433835.
Volgens mij is dat voor jou niet zo ver. Hou er rekening dat je een magneetantenne bij terreinrijden makkelijk kwijt raakt als je een tak tegenkomt.

Groet van Marco!
Gerda 4

Bericht door Gerda 4 »

Houd ook even rekening met de minimale afmeting van zo'n plaat i.v.m. je straling van de uitzending, ontvangen is vaak geen probleem, ,maar je moet voor het uitzenden juist je stralingsplaat hebben.
Vandaar dat bij ijzeren auto's de antenne meestal ergens in het midden geplaatst is en niet (zoals je overigens wel vaak ziet) ergens achterop de auto, dit i.v.m. de straling.

Autoradio antennes hoeven alleen te ontvangen dus zitten ook vaak achter of voor.

Op het internet kun je er veel opver vinden.

Ik ga voor dit soort zaken altijd naar boris in waalwijk (www.boris.nl)

Deze jongens werken er zelf ook mee ook in het terrein helaas niet met een Laro maar met een #@%^#@ J99P!

Maar goed succes

En veel plezier in Schotland, denk aan de Wiskeys
Jan Kok

Bericht door Jan Kok »

Hoi Hendrik,

Zelf heb ik vorig jaar een 27mc setje gekocht, met een Firestick antenne. Niet de goedkoopste maar volgens kenners wel de beste. Omdat deze geen massa nodig heeft kan je hem op ieder plekje monteren. Ik had hem eerst achter op mijn wiel zitten. Maar na de montage van mijn daktent is hij verhuisd naar mijn bullbar, waar het zenden en ontvangen veeeel beter gaat omdat hij een stuk meer vrijheid heeft gekregen rond om hem heen.

suc6, Jan Kok
Jurjen

Bericht door Jurjen »

Ik heb een nieuwe 27 mc antenne liggen, met verschillende bevestigingsmogelijkheden. als je toch hierheen komt voor de andere spulletjes moet je maar even kijken.
Jurjen
Hendrik Blue-Box

Bericht door Hendrik Blue-Box »

Bedankt allemaal,
In een korte tijd veel bijgeleerd…….

Hoi Jurjen,
goede week gehad?
Ik ben gisteren wel naar Oost-Nederland geweest maar vanwege de belachelijke verkeersdrukte niet geprobeerd over Weije te rijden, maar ik wil dit snel wel doen.
Antenne heb ik interesse in. Kan je me aangeven wat veer een type het is, hoe die bevestigt kan worden (zie de info van Jan Kok).

We spreken elkaar snel, alleen de komende dagen ben ik super druk omdat er een super zending, na super geduld, van Paddock binnen komt.

Groet, Hendrik.
musketier

Bericht door musketier »

dv27
goed en goedkoop
Plaats reactie