Fertan

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Erwin ter Riet 110TD

Fertan

Bericht door Erwin ter Riet 110TD »

Voor mijn LaRo 110, maar nog meer voor mijn citroën Mehari ben ik op zoek naar een middeltje om het chassis te behandelen en te ontdoen van een waasroest.

Van een collega heb ik een kliekje (heeeeeel klein beetje) Fertan gehad, wat hij weer van een engelse oom had gekregen. Zijn ervaring hiermee is erg goed...

Zijn er mensen die het goedje kennen ?? en er ervaring mee hebben ??
Weet iemand of (en waar) het in Nederland, bij voorkeur Eindhoven eo. te krijgen is ??

Erwin ter Riet
LaRo 110 TD 86
Michel

Re: Fertan

Bericht door Michel »

Online shop van Imparts in Arnhem. Kijk op Imparts.nl
Ik heb zelf ook een klein tubetje en werkt goed!

Succes

groeten van Michel
LR90
Franseslag

Bericht door Franseslag »

Ik ken het niet, maar de beschrijving hier is nogal optimistisch:
[www.rustbuster.nl]
Klinkt goed, ik zal deze link nog wel even volgen, want ik heb naast een disco ook nog een Peus 504 Cabrio uit 75 en zo eentje weet wel wat roestvorming is dus als het een goed middel is heb ik nog een goed testonderwerp.
;-)
rozerik

Bericht door rozerik »

Ik zou voor de binnenkant van je meharichassis Owatrol gebruiken. Ik heb naast een disco ook wat eenden en gebruik het al jaren. Je kunt het met een compressor mooi vernevelen in al je chassis gaten. Het kruipt echt overal in en tussen (het is te koop bij de wat betere botenzaken ).
gr. Erik
Bas Wit

Bericht door Bas Wit »

mijn acadianes ook altijd met owatrol ingespoten. Op kleine plekjes (rond raam enzo) wel eens fertan gebruikt. was er wel tevreden over. Roest wordt mooi hard en is daarna netjes af te werken. Maar gezien de prijs zou ik voor owatrol gaan. Is volgens mij ook beter beschermend op lange duur.

Grt Bas
Andries

Bericht door Andries »

kijk even op de website
www.owachem.nl
goed spul
Groet, Andries
Roel K

Owatrol

Bericht door Roel K »

Owatrol is in Eindhoven alleen te krijgen in de jachthaven (die ligt in het westen), daar is een of andere winkel.
Link: [www.ejvbeatrix.nl]

Roel
Jan Spies

Bericht door Jan Spies »

Hoi Erwin,

Ik heb nog 1 liter roestomvormer over in ongeopende verpakking. Prima spul, heb het gebruikt voor mijn chassis om vliegroest te behandelen. Dit is de Roestomvormer die gebruikt wordt in de olie- en scheepsvaart-industrieen, de MoD en NATO. Het wordt gebruikt om corrosie te stoppen in een slechtere omgeving dan waar wij onze auto's aan bloot stellen... en het werkt. Droogt tot een taaie glans-zwarte laag en is overschilderbaar met de meeste lakken.
Prijs 27 euro, gaat weg voor 20 euro!

Groeten, Jan
Plaats reactie