Master of slave defect..?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Guido Batens

Master of slave defect..?

Bericht door Guido Batens »

Hallo,

Bij mijn koppeling doet zich het volgende voor:
Als ik normaal het koppelingspedaal intrap is er niets aan de hand en kan ik gewoon schakelen.
Als ik het pedaal echter heel langzaam intrap komt er geen weerstand en kan ik het pedaal helemaal intrappen zonder dat er ontkoppeld wordt.

Ik wil niet afwachten tot er verdere slijtage optreedt en wil e.e.a. aan gaan pakken.. Volgens mij ligt het probleem aan de hoofdcylinder.

Dus, voordat ik ga bestellen..... Klopt dit....?

Alvast bedankt,

Guido
Frans

Re: Master of slave defect..?

Bericht door Frans »

Volgens mij wel. Je hebt lekke cupjes of groeven in de cylinder.
Tenminste als je niet aldoor olie hoeft bij te vullen. Olie lekkage is meestal de slave-cylinder

Frans Bonnes
Guido Batens

Re: Master of slave defect..?

Bericht door Guido Batens »

Ik heb idd geen lekkage naar buiten...

Cupjes zijn atuurlijk te vervangen.. groeven in de cylinder wordt natuurlijk een ander verhaal..

Bij paddock verkopen ze twee types cylinder: namaak en orginele lucas...
Wat adviseren jullie???? Voor de remmen zou ik een orginele pakken, maar is dit ook van belang bij de koppling..?
Serious IIa

Re: Master of slave defect..?

Bericht door Serious IIa »

Altijd originele nemen. Dit heeft voornamelijk te maken met de levensduur (veel langer van Girling) en vervangen is niet iets wat je elke dag wil doen....?


Cheers bowy
Guido Batens

Re: Master of slave defect..?

Bericht door Guido Batens »

dacht ik al...
Lijkt me inderdaad een rotklus om dat ding eruit te krijgen.... Zit aardig wat in de weg. Wordt weer prutsen dus..

bedankt, Guido
Michel

Re: Master of slave defect..?

Bericht door Michel »

Inderdaad, altijd originele pakken!!! Ik heb namelijk inderdaad al 2x lopen klooien, omdat ik perse goedkoop wilde...)

verkeerde zuinigheid!
succes.

groeten van michel
LR90
Joke& Ruud-Granny&Tweety

Re: Master of slave defect..?

Bericht door Joke& Ruud-Granny&Tweety »

Hi Guido,
Maak je mastercilinder eerst eens open, het verhaal lijkt op een lekke voetklep. Dit klepje zit in een revisiesetje.
Jammer genoeg verandert het uit en inbouwen hier niet van, is inderdaad een kl*te klus.Sterkte!!!!!!!

Groet Ruud.
Andries

Re: Master of slave defect..?

Bericht door Andries »

Hoi, Guido,
voordat je al te ingrijpend te werk gaat: check eerst heel goed de leiding van hoofd- naar hulpcilinder. Ik had een tijdje geleden hetzelfde verschijnsel. Bleek na het vernieuwen van de hulpcilinder een minuscuul gaatje in de tussenleiding te zijn. Bij langzaam intrappen was er genoeg tijd voor de olie om eriut te ontsnappen. Vreemd maar waar.
Succes, Andries.
Guido Batens

Re: Master of slave defect..?

Bericht door Guido Batens »

Zal ik zeker effe checken... Maar dan moet het peil in het reservoir ook langzaam minder worden toch...

Allemaal bedankt,
Ik dat als het de leiding niet is dat er dan een hele nieuwe cylinder inkomt. Weet ik tenminste zeker dat ik hem er niet nog eens uit moet halen..

Groet,

Guido
Plaats reactie