Castor correction bushes

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Marco Schepens

Castor correction bushes

Bericht door Marco Schepens »

Is er iemand met ervaring met het plaatsen van "castor correction bushes" in de "front radius arms" na het verhogen van de wagen? Deze bussen zijn exentrisch en zorgen ervoor dat de as weer in de originele stand terugkomt na het verhogen.

Is er iemand die een adres weet voor bovenstaande bushes voor een land rover 110 met 2'' lift?

Marco
RoLandRover

Re: Castor correction bushes

Bericht door RoLandRover »

zijn te verkrijgen bij Old Man Emu dealers,

Ik heb er ook over nagedacht om ze te plaatsen na een 2"lift, toch is het mij niet tegengevallen hoe het stuurgedrag nu is, het stuur komt zeker nog vlot terug na het sturen.

ook schijnt het zo te zijn dat de travel/droop (uitlopende veer uitslag)behoorlijk word beperkt, (hier heb ik geen ervaring mee), dit komt doordat het gat in de bus niet in het midden zit en dus een kant op behoorlijk minder ruimte heeft om te 'flexen'

Vast wel iemand die ze heeft gebruikt hier bij de prikkers, dus een ervarings antwoord zal zeker komen.

groeten,

RoLandrover

en suc6, bij de weg,...welke veren en dempers heb je gebuikt, of ga je nemem?
Marco Schepens

Ik heb veren en Decarbon dempers van Scorpion Racing in combinatie met de Evolution kit.

Alternatief voor de bushes is aangepaste front radius armen, maar het duurt weken voordat die vanuit engeland hier zijn. Ze zijn niet zo snel bij Scorpion

Marco
RoLandRover

Bericht door RoLandRover »

en de prijs?
Marco Schepens

150 pond per twee
Plaats reactie