Andere stoelen + APK
Andere stoelen + APK
Beste lezers,
Ik zit te denken aan andere stoelen voor mijn 90.
Volvo stoelen. Ik heb er hier al veel over gelezen.
Wat ik nog niet gelezen heb is, hoe je die stoelen zoal mag monteren.
Hoekprofieltje, boutje moertje? Kan dit allemaal maar zo zonder APK problemen??
Grtn
Marc C (Sta open voor suggesties en tips)
Ik zit te denken aan andere stoelen voor mijn 90.
Volvo stoelen. Ik heb er hier al veel over gelezen.
Wat ik nog niet gelezen heb is, hoe je die stoelen zoal mag monteren.
Hoekprofieltje, boutje moertje? Kan dit allemaal maar zo zonder APK problemen??
Grtn
Marc C (Sta open voor suggesties en tips)
Re: Andere stoelen + APK
Het volgende staat erover op de APK eisen pagina.
De zitplaatsen van personenauto's moeten deugdelijk aan het voertuig zijn bevestigd. Bij personenauto's die na 30 september 1971 in gebruik zijn genomen, moeten:
a. verschuifbare zitplaatsen in elke mogelijke stand automatisch zijn vergrendeld,
b. verstelbare rugleuningen van zitplaatsen in elke mogelijke stand kunnen worden vergrendeld, en
c. de voorste zitplaatsen, indien zij scharnierend zijn, dan wel de rugleuningen van de voorste zitplaatsen, indien zij scharnierend zijn, in de normale stand automatisch zijn vergrendeld.
(c) RDW (opgemaakt door RDW)
Frans Bonnes
De zitplaatsen van personenauto's moeten deugdelijk aan het voertuig zijn bevestigd. Bij personenauto's die na 30 september 1971 in gebruik zijn genomen, moeten:
a. verschuifbare zitplaatsen in elke mogelijke stand automatisch zijn vergrendeld,
b. verstelbare rugleuningen van zitplaatsen in elke mogelijke stand kunnen worden vergrendeld, en
c. de voorste zitplaatsen, indien zij scharnierend zijn, dan wel de rugleuningen van de voorste zitplaatsen, indien zij scharnierend zijn, in de normale stand automatisch zijn vergrendeld.
(c) RDW (opgemaakt door RDW)
Frans Bonnes
Tussenschot moet blijven zitten, tenminste als jij een grijskenteken auto hebt.
Maar dan zijn ook de eisen met betrekking tot de stoel anders.
Hoeft alleen maar deugdelijk vast te zitten, de rest, zitting verstelling enz, is dan niet van belang.
Frans Bonnes
Maar dan zijn ook de eisen met betrekking tot de stoel anders.
Hoeft alleen maar deugdelijk vast te zitten, de rest, zitting verstelling enz, is dan niet van belang.
Frans Bonnes
DUS, de standaard stoeltjes van een SIII ex leger voldoen dus niet !!!!
als je het op de regel leest!!!
als je het op de regel leest!!!
Marc,
Ik weet niet hoe oud je 90 is. Ik heb mijn stoelen (110 uit 96) laten aanpassen. Dit door ander schuim in de zitting te laten plaatsen en een opblaasbare lendesteun te laten inbouwen. Zit opeens een stuk beter (zouden ze eigenlijk af fabriek moeten doen).
groet,
Gert-Jan
LR110 trektorro
Ik weet niet hoe oud je 90 is. Ik heb mijn stoelen (110 uit 96) laten aanpassen. Dit door ander schuim in de zitting te laten plaatsen en een opblaasbare lendesteun te laten inbouwen. Zit opeens een stuk beter (zouden ze eigenlijk af fabriek moeten doen).
groet,
Gert-Jan
LR110 trektorro
Mijn civiele SIII voldoen ook niet in de zin dat de rugleuning kan omklappen. Vlak voor de APK werd ik met dit reglement ook wat onrustig en heb ik van een sjorband riempjes gemaakt die ik met een carrosserieschroef en onderlegring heb vastgeschroefd aan de rugleuning en die vastgezet worden op het kopschot (daar zat toevallig (?) een nokje waarover de riempjes (klein sneetje in maken) konden worden vastgezet). Tijdens de APK heb ik hiermee geen problemen gehad. Of de keurmeester (Auto ReGa in Ede) accepteerde mijn oplossing of heeft weinig aandacht besteed aan deze APK-eis.
Bob Nonnekens
(' t Werkezeltje, SIII 88" Stawag)
Bob Nonnekens
(' t Werkezeltje, SIII 88" Stawag)
Bob, het zeker niet voor niets geweest dat je de rugleuningen hebt vastgezet.
Ik ken een paar voorbeelden waarbij de auto bij een kentekenkeuring werd afgekeurd omdat de rugleuningen niet geborgd waren tegen naar voren klappen.
De standaard lederen bandjes worden wel geaccepteerd, maar niet van harte.
Dennis B.
Ik ken een paar voorbeelden waarbij de auto bij een kentekenkeuring werd afgekeurd omdat de rugleuningen niet geborgd waren tegen naar voren klappen.
De standaard lederen bandjes worden wel geaccepteerd, maar niet van harte.
Dennis B.
Nou dan kan ik me niet voorstellen dat ze bijzonder onder de indruk waren van mijn kunststof bandjes; maar het heeft gewerkt!
Bob
Bob