Ik wilde van de week met mijn auto weg.
Zet hem in de één en geef gas, een harde kling was het gevolg en hij ging niet meer voor of achteruit.
Beetje met de gearing en difflock gespeeld en nou kreeg ik hem op de parkeerplaats met behulp van de difflock, alleen maakt hij dan geen fris geluid en "bonkt" heel geregeld.
Gewoon in de 4 wiel doet hij helemaal niets, de cardan draait wel.
Iemand een idee????
groeten, Martijn
die eigenlijk al het onderhoudt inmiddels aardig zat is en alle kosten..... en heel sterk getwijfeld heeft om zijn discootje weg te doen...
Vraag help wat is......
Re: Vraag help wat is......
Dat klinkt naar een gebroken steekas, of een kapot cardan.
Hoe dat te controleren is, is al meerdere keren op deze pagina's behandeld.
Sterkte ermee.
Frans Bonnes
Hoe dat te controleren is, is al meerdere keren op deze pagina's behandeld.
Sterkte ermee.
Frans Bonnes
Re: Vraag help wat is......
Of een kapot differentieel.
Groeten en veel succes, Victor Rutten
seriesIII 109 ambulance "Dwarsligger"
Groeten en veel succes, Victor Rutten
seriesIII 109 ambulance "Dwarsligger"
Re: Vraag help wat is......
Bedoel je dat het met de prijs meevalt???
Of met de hoeveelheid werk???
Groeten, Martijn
Die misschien ook wel een discotrolmussojerocruiserwagenrokee koopt (als Bowy weet waar ik die kan krijgen )
Of met de hoeveelheid werk???
Groeten, Martijn
Die misschien ook wel een discotrolmussojerocruiserwagenrokee koopt (als Bowy weet waar ik die kan krijgen )
Re: Vraag help wat is......
Ligt er aan.
Je hebt twee steekassen achter.
Een korte en een lange. Meestal breekt de kortste.
Zet effe een bakje onder de as en haal hem eruit.
Ik denk dat je een stompje ziet zonder splines.
Laat ook even de olie uit het diff lopen.
Als je hier brokstukken in tegenkomt is het diff kapot
Als dat stukje waar de splines aanzitten in het diff zitten, moet je het diff uit elkaar halen en het restant er uit tikken.
Nieuwe as erin en klaar is Disco-rijder.
Effe aantal splines tellen wat in het diff gaat voordat je een andere as besteld/koopt
Ik ben niet zo thuis in Disco`s maar dat zit geloof ik hetzelfde in elkaar als een Defender.
Je hebt twee steekassen achter.
Een korte en een lange. Meestal breekt de kortste.
Zet effe een bakje onder de as en haal hem eruit.
Ik denk dat je een stompje ziet zonder splines.
Laat ook even de olie uit het diff lopen.
Als je hier brokstukken in tegenkomt is het diff kapot
Als dat stukje waar de splines aanzitten in het diff zitten, moet je het diff uit elkaar halen en het restant er uit tikken.
Nieuwe as erin en klaar is Disco-rijder.
Effe aantal splines tellen wat in het diff gaat voordat je een andere as besteld/koopt
Ik ben niet zo thuis in Disco`s maar dat zit geloof ik hetzelfde in elkaar als een Defender.