diode brug vraagje

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Gert-Jan

diode brug vraagje

Bericht door Gert-Jan »

Ben momenteel m'n autootje aan het ombouwen voor een wat "langere" remote off road trip. ÿén van de zaken die nodig is is een extra accu voor de benodigde electra behoefte. Die zit er na veel gepas en gemeet in (LR110 300tdi uit 96). Misschien omdat de tweede accu wat groot is . Nu heb ik de diode brug ook bij de accu's geplaatst, dit paste nog net. Wat me echter opviel is dat zo'n diodebrug nogal wat "koelcellen" heeft (heten die zo"?). M'n vraag is, wordt die diode brug echt erg warm en is er veel luchtciruclatie nodig of valt dit nogal mee en kan ik 'm onder m''n stoel laten, zowat ingeklemd in een heel plekje bij de accu's?

groet,

Gert-Jan
LR110 trektorro
jeroenm "elfje"

Re: diode brug vraagje

Bericht door jeroenm "elfje" »

ha Gert-Jan,

Die koelribben hebben wel wat 'frisse lucht' nodig, zorg dat ze zoveel mogelijk
lucht krijgen. Ze worden wel warm. Boor anders wat extra gaten in je accubak onder je stoel.
Zorg ook dat je dymano compenseert.
Dwz dat je de verliesspanning opvangt, zo'n 0,7 volt.

Succes.
Jorrit

Bericht door Jorrit »

Ik kan je aanraden om hem onder de motorkap tegen het schutbord te plaatsen, onder de stoe krijgt hij niet genoeg koeling als hij aan het werk moet, na het starten het bij laden red hij wel maar als je gaat lieren of je heb een van je accu's wat langer gebruikt en hij moet echt werken en hij word niet voldoende gekoeld is er een redelijke kans dat hij de geest geeft.

Groetjes Jorrit, LR 110" 200tdi Hardtop RHD "Annabel"
[www.lr-Annabel.nl]
john straatman

Bericht door john straatman »

Brengen extra gaten ook extra water en modder naar binnen? Je kan ook overwegen een groter stuk metaal als koeloppervlak te gebruiken, kan je de koelelementen ergens tegen metaal aanschroeven in de accubak?

Succes,

John
jeroenm "elfje"

Bericht door jeroenm "elfje" »

Extra water, modder komt er wel binnen.
Lekker inspuiten met WD 40 helpt wel.
Wat Jrorit zegt kan ook maar daar komt ook water
Kortom, blijft een discussie die leuk blijft.

Jeroen
Jorrit

Bericht door Jorrit »

Een diodebrug kan rustig tegen water. Daarnaast komt er bij mij maar zelde water net onder de schanieren van mijn motorkap, en dan zijn Bowy en ik naar mijn weten toch wel degene die het meest gek zijn van water. tegen die tijd is het water ongeveer 1,5 meter diep en zit je dus met het water op borst hoge, Zelfs ik maak dat maar zelde mee

Groetjes Jorrit, LR 110" 200tdi Hardtop RHD "Annabel"
[www.lr-Annabel.nl]
Serious IIa

Bericht door Serious IIa »

Kijk wijsheid!

Volgens mij praat iedereen over snorkels ed en waterdicht maar was ik de laatste keer de enige in Rhederlaag de enige die tot aan zijn deurtops het water in ging..... de jongen met zwaar geprepareerde defenders (diesel) riepen wel van alles maar durfden niet goed......

Dus als je toch niet serious van plan bent te gaan terreinrijden/waden totdat je zittingen nat zijn zou ik me er niet te druk over maken.....

Just my 2 cents........

Cheers Bowy
Eric Brinkman

Bericht door Eric Brinkman »

Water ter hoogte van de deurtops (wat dat ook mag zijn )... Wordt het dan geen tijd om een boot te kopen ????????

Eric
Serious IIa

Bericht door Serious IIa »

Da's halverwege de deuren Eric (landrover heeft 2delige deur..) maar the thought crossed my mined volgende keer neem ik mijn motorbootje ook mee

Cheers Bowy
crazy mud 88

Bericht door crazy mud 88 »

He Bowy,

Ik hou ook wel van water, maar elke keer als ik met mijn 88 serie III een pittige doorwading maak dan kost me dat een startmotor en soms ook nog een dynamo.
Nu ook weer, weekeindje Sclayn geweest en natuurlijk de diepste modderbak en het meertje doorkruist en startmotor doet een paar dagen later alleen nog maar klik (waarschijnlijk vastgeroest net zoals die andere die ik nog heb liggen van de vorige keer). hoe heb jij dat opgelost?

Ik ben benieuwd, Groetjes,

Peter
Plaats reactie