Hallo!
De hand;eiding van de discovery 300 tdi zegt dat je het oliepeil op de volgende manier moet controleren:
motor een tijdje laten draaien
dan na vijf minuten het peil controleren
Waarom moet je de motor eerst even laten draaien?????
Oliepeil controleren
Re: Oliepeil controleren
niet doen, gewoon vlak parkeren en de volgende keer voor het weg rijden even pijlen, doe het al jaren zo en werkt atijd nog perfect. Misschien heeft het iets te maken met de dikte van de olie of met dat er dan nog een beetje olie boven bij de kleppen ligt. maar als je het controleert na dat hij een dagje of zo heeft stil gestaan en het staat tot het bovenste streepje is het goed.
Succes Jorrit, LR 110" 200tdi Hardtop RHD "Annabel"
[www.lr-Annabel.nl]
Succes Jorrit, LR 110" 200tdi Hardtop RHD "Annabel"
[www.lr-Annabel.nl]
En zo doe ik het dus ook. De enige logica die ik kan bedenken is dat het carter te klein is om alle olie te bevatten.
ik hoop niet dat het een dry sump smering is Jorrit.... dat moet jij als motorrijder toch weten ( xbr xl, xr, xt xtz enz.)
want die moeten inderdaad eerst draaien voordat je peilt. het carter is dan inderdaad te klein om alle olie te bevatten, dat is dan ook niet de functie van het carter maar van de olietank uiteindelijk gaat dat namelijk ten koste van je klepeals enzo, een te hoog oliepeil is niet zo schadelijk als een te laag peil maar beter word de motor er ook niet van,
janzzen
want die moeten inderdaad eerst draaien voordat je peilt. het carter is dan inderdaad te klein om alle olie te bevatten, dat is dan ook niet de functie van het carter maar van de olietank uiteindelijk gaat dat namelijk ten koste van je klepeals enzo, een te hoog oliepeil is niet zo schadelijk als een te laag peil maar beter word de motor er ook niet van,
janzzen