Vast=vast bij wielbouten?
Vast=vast bij wielbouten?
Gek eigenlijk, maar ik kan ik geen enkel handboek vinden met welke kracht de wielbouten vastgezet moeten worden. Tuurlijk: flink vast is de meest gehanteerde methode, maar dat aanhaalmoment is er toch ook weer niet voor niets!
Heb ik slechte handboeken? Kijk ik niet goed?
Maar vooral: wie weet het wel?
groet
Teun
Heb ik slechte handboeken? Kijk ik niet goed?
Maar vooral: wie weet het wel?
groet
Teun
Re: Vast=vast bij wielbouten?
In de meeste militaire handboeken zou moeten staan met welk aanhaalmoment de wielmoeren vastgezet moeten worden.
Ik denk dat je niet goed kijkt.
Meestal staat het op de pagina waar beschreven wordt hoe je een wiel moet wisselen
Frans Bonnes
Ik denk dat je niet goed kijkt.
Meestal staat het op de pagina waar beschreven wordt hoe je een wiel moet wisselen
Frans Bonnes
Re: Vast=vast bij wielbouten?
Volgens mij echelon mogen ze 113Nm hebben.
GRoet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
GRoet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Re: Vast=vast bij wielbouten?
Ik heb altijd gehoord (vaniemand die er verstand van hat)
kwart slag voor dat de bout afbreekt.
maar is wel lastig te vinden dat punt.
(;
groet johan
kwart slag voor dat de bout afbreekt.
maar is wel lastig te vinden dat punt.
(;
groet johan
Re: Vast=vast bij wielbouten?
Met momentsleutel draai ik altijd 110 en nu met een 12v wielsleutel tot hij niet verder gaat.
jo fo li
jo fo li
Re: Vast=vast bij wielbouten?
1/8 slag voor afbreken gaat ook nog goed hoor!
Anton
Anton
Re: Vast=vast bij wielbouten?
Breken doet hij toch niet snel.......
je trekt alleen het tapeind uit je naaf, of drukt je velg in elkaar
je trekt alleen het tapeind uit je naaf, of drukt je velg in elkaar