Restje bedrading + vraagje

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Fendrica

Restje bedrading + vraagje

Bericht door Fendrica »

Dankzij de hulp van mede-prikkers heb ik het grootste deel van m'n bedradingsprobleem opgelost :-) Er is alleen nog 1 ding wat ik niet kan plaatsen. Bij de aansluiting van de achterlichten heb ik zowel aan de linker als aan de rechter achterkant een zwart-rode draad over. Vreemd genoeg werkt alles wel, maar voordat ik de kabel heb verwijderd was ie wel aangesloten (??). Iemand een idee ? (Het gaat om een '80 109 ex-leger met oorlogsverlichting...) In het schema van de prikkers-cd kan ik 'm niet terugvinden :-(

O ja, dan nog een vraag: Ik weet niet hoe die plaat heet die als bovenste deel bevestigd is op een (tropen) dak/hardtop van in dit geval dus een 109. Dus het deel dat zorgt voor de extra bescherming tegen de zon ? In ieder geval heb ik zo'n ding over voor wie 'm wil hebben. Is in een prima staat. Iemand een idee wat zoiets moet opbrengen ? Ik zou het nl. echt niet weten...
Dave

Re: Restje bedrading + vraagje

Bericht door Dave »

Hoi,
Die zwarte met rode kabel zit aangesloten op een 2 watt lampje. Om dit lampje zit een zwarte kap met een rode vlek in het midden. Waar het voor dient weetr ik niet, maar het zit als het goed is bevestigd in get midden van de achterlamp. (Het is een tijd gelede dat ik dit los heb gehad, dus...)

Groeten,

Dave Frencken
Frans

Bericht door Frans »

Rood met zwart, zal wel de nummerbord verlichting zijn

Frans Bonnes
Frans

Bericht door Frans »

Dat lampje wat jij bedoelt is het oorlogsachterlicht (denk ik)

Frans Bonnes
Frans

Bericht door Frans »

Je kunt natuurlijk ook even meten wanneer er spanning op die draad staat.

Frans Bonnes
Fendric

Bericht door Fendric »

Yep. Doormeten heb ik gedaan maar niets kunnen vinden. Blijkt nu inderdaad de oorlogsverlichting te zijn. Heb 'm gecheckt (even moeten puzzelen met het omzetten van de schakelaar naar oorlogsverlichting, weer wat geleerd...) en het werkt nu inderdaad :-) Tnx !
Harry & de RUS

Bericht door Harry & de RUS »

En nu maar hopen dat het geen oorlog wordt.......
mvg
Harry & de RUS (nee, geen echte uit de Koude Oorlog)

1983 SWB Series 3 ex-British Telecom; telephone District Scotland West 1983-'93. Vml. kenteken: 'A780 RUS' (oh, dus daarom heet ie zo!)
Plaats reactie