Wederom/nog steeds startmotor

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Martijn ten Broeke

Wederom/nog steeds startmotor

Bericht door Martijn ten Broeke »

Goedemorgen,

Ik werd zonet gebeld door Heleen(mijn vriendin) Rudolf wou voor de 2e keer deze week niet starten. Ik heb al lange tijd problemen met mijn startmotor alleen lukte het meestal wel hem aan de praat te krijgen. Ik denk dat de tijd nu is gekomen om hem te gaan vervangen.
Op dit moment "pakt"de startmotor pas na +/- 10 keer starten, ook komt het voor dat tijdens het starten, als hij eenmaal heeft "gepakt", dat hij tijdens het starten de de "grip"op de motor weer verliest. Ik wil nu definitief van het probleem af zijn en denk dat ik morgen maar een nieuwe startmotor bij Ron B. ga kopen, ik zag er hier 1 op de site staan!

Heeft iemand nog een idee wat het kan zijn ( waarschijnlijk iets met de bendix ofzo)????

Groeten Martijn ten Broeke
"Rudolf" 109 D 1983
(tijdelijk slecht startend)
Aad Koene

Re: Wederom/nog steeds startmotor

Bericht door Aad Koene »

Martijn,

je had hem al veel eerder moeten vervangen.
De Sores die je nu gehad hebt wegen niet op tegen de kosten van vervanging.

Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up LHD "Prik-Up"
Martijn ten Broeke

Aad,

Je hebt volkomen gelijk, maar je weet hoe dat gaat, uitstellen, proberen enz enz. In de laatste paar weken heb ik hem nu zo'n 10 x moeten aanslepen met mijn seat leon en ik heb er nu schoon genoeg van. Morgen ga ik hem vervangen!!!

Groeten Martijn ten Broeke
"Rudolf" 109 D 1983
Bram

Bericht door Bram »

ach ja, beter laat dan nooit
Yuri

Bericht door Yuri »

He Martijn,

ik heb nog een idee. jij zegt dat het lijkt alsof de startmotor zijn "grip" weer verliest tijdens starten...

het zou kunnen zijn dat een van je twee wikkelingen in je Solonoid defect is.
een loopt van het kleine faston klemmetje naar het huis (massa) en de andere loopt van de secundaire hoofd contact bout (die waar je startmotor aan aangesloten is) naar het huis.
om dit te kunnen meten moet je dus het kabeltje tussen je Solonoid en je startmotor (4cm lang) los halen en natuurlijk ook het faston klemmetje los maken.

dan moet je twee weerstanden kunnen meten. de exacte waardes doe je zou moeten meten heb ik thuis in de service manual van deze startmotor.

succes,

Yuri
SIII 109D
Martijn ten Broeke

He Yuri,

Bedankt voor je reactie maar ik vanochtend bij Ron B een splinter nieuwe gekocht en er vanmiddag onder gezet, hij start weer als een zonnetje!!!!!!!!!

Ik had genoeg van die start problemen!!!!

Nu is alles weer opgelost!!!

Groeten martijn ten Broeke
Plaats reactie