Jaaa APK
Jaaa APK
Hoera! We mogen weer een jaartje; ?t Werkezeltje is goedgekeurd. Hij zou vandaag door AutoReGa onder de loep genomen worden maar nadat ik hem gisteren halverwege de middag gebracht had kreeg ik 2 uur later al een belletje. Hoewel niet in slechte staat voor een Series LR helaas toch niet goedgekeurd. Co-gehalte net te hoog (toch niet slecht afgesteld zo op ?t gevoel), bestuurdersgordel te rafelig (wist ik maar ik hoopte dat het er net mee door kon) en zowel in de voorste cardanas (tegen de bak aan) en de achterste cardanas (tegen het diff.) te veel speling op de kruisjes (nee geen grapjes over spelen met je kruis?.). ReGa had al opdracht om de rubbers om de stuurkogels te vervangen (ik heb daar geen bruikbaar gereedschap voor). Tot slot een uitlaat die al te vaak dichtgebakken was (demper ook nog vastgebakken aan de tussenpijp) maar desondanks te rot was en bleef lekken.
Helaas dus een aantal punten die ik eigenlijk al wist maar waarvan ik gokte dat het net er mee door kon (ik ben een vreselijk slechte gokker?.).
E.e.a. is vandaag opgelost en de wagen is afgemeld!
Zelf had ik de afgelopen week al de keerringen achter de wielnaven voor vervangen (incl. loopring), één wiellager en de remschoenen voor. Verder de zaak goed schoongemaakt en nagelopen, doorgesmeerd en afgesteld (ontsteking, carburatie (bijna goed dus) en koplampen). Tot slot een trekhaak verwijderd die nog niet goed bevestigd zat, de ruitensproeier weer gangbaar gemaakt en een knipperlichthandel goed vastgezet.
Niet nodig voor APK maar wel gedaan zijn een bevestigingsbout van het scharnier van de bestuurdersdeur vervangen (wilde ook na 3 weken WD40 niet gangbaar worden) en eindelijk de oliedrukmeter hersteld.
Zo en nu wil ik weer eens rijden!!!!
Erik van Stuyvenberg opnieuw vreselijk bedankt voor je hulp en het mogen gebruiken van je werkplaats! Ik kom gauw de massaschakelaar bij je installeren en je interieurlampje maken.
Voor iedereen hartelijke groetjes en felicitaties voor alle jarigen van de afgelopen 2 weken. Door bovenstaand werk helaas geen tijd genomen om op de felicitatie-priksels te reageren.
Tot gauw!
Bob Nonnekens
(?t Werkezeltje, SIII 88? Stawag)
Helaas dus een aantal punten die ik eigenlijk al wist maar waarvan ik gokte dat het net er mee door kon (ik ben een vreselijk slechte gokker?.).
E.e.a. is vandaag opgelost en de wagen is afgemeld!
Zelf had ik de afgelopen week al de keerringen achter de wielnaven voor vervangen (incl. loopring), één wiellager en de remschoenen voor. Verder de zaak goed schoongemaakt en nagelopen, doorgesmeerd en afgesteld (ontsteking, carburatie (bijna goed dus) en koplampen). Tot slot een trekhaak verwijderd die nog niet goed bevestigd zat, de ruitensproeier weer gangbaar gemaakt en een knipperlichthandel goed vastgezet.
Niet nodig voor APK maar wel gedaan zijn een bevestigingsbout van het scharnier van de bestuurdersdeur vervangen (wilde ook na 3 weken WD40 niet gangbaar worden) en eindelijk de oliedrukmeter hersteld.
Zo en nu wil ik weer eens rijden!!!!
Erik van Stuyvenberg opnieuw vreselijk bedankt voor je hulp en het mogen gebruiken van je werkplaats! Ik kom gauw de massaschakelaar bij je installeren en je interieurlampje maken.
Voor iedereen hartelijke groetjes en felicitaties voor alle jarigen van de afgelopen 2 weken. Door bovenstaand werk helaas geen tijd genomen om op de felicitatie-priksels te reageren.
Tot gauw!
Bob Nonnekens
(?t Werkezeltje, SIII 88? Stawag)
Re: Jaaa APK
Kun je weer een heel jaar bedenken wat je volgend jaar allemaal wilt (moet) vervangen.
Gefeliciteerd!
Teun - Thor SIII-88
Gefeliciteerd!
Teun - Thor SIII-88
Re: Jaaa APK
Eeeuh,
stuurkogels
laswerk aan voorzijde chassisbalken
gordel rechtsvoor
laswerk voetenbakken
De natuur doet zijn werk wel (iedere Land Rover is biologisch afbreekbaar...)
Maar wel bedankt!
Bob
stuurkogels
laswerk aan voorzijde chassisbalken
gordel rechtsvoor
laswerk voetenbakken
De natuur doet zijn werk wel (iedere Land Rover is biologisch afbreekbaar...)

Maar wel bedankt!
Bob
Re: Jaaa APK
Hoi Bob,
Vind je het gek dat ie goedgekeurd word.....zo'n mooie "bak".
Gefeliciteerd !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Groeten,
Peter (van de pitmanarmtrekker)
Vind je het gek dat ie goedgekeurd word.....zo'n mooie "bak".
Gefeliciteerd !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Groeten,
Peter (van de pitmanarmtrekker)
Re: Jaaa APK
Heeee Peter,
of ik je niet meer zou kennen........
Ik krijg een heel warm gevoel van je reactie. Ik vind het ook een mooie bak maar een beetje keurmeester kijkt daar doorheen en is gewoon akelig kritisch.
In ieder geval is'tie nu weer voldoende veilig bevonden en dat is ook een goed gevoel, zeker omdat de kids regelmatig meerijden.
Alles goed met jullie? En Jeltsin; steken daar nog regelmatig benen onderuit (zie je verhaaltje in het smoelenboek)?
Groetjes,
Bob Nonnekens
of ik je niet meer zou kennen........
Ik krijg een heel warm gevoel van je reactie. Ik vind het ook een mooie bak maar een beetje keurmeester kijkt daar doorheen en is gewoon akelig kritisch.
In ieder geval is'tie nu weer voldoende veilig bevonden en dat is ook een goed gevoel, zeker omdat de kids regelmatig meerijden.
Alles goed met jullie? En Jeltsin; steken daar nog regelmatig benen onderuit (zie je verhaaltje in het smoelenboek)?
Groetjes,
Bob Nonnekens
Re: Jaaa APK de mijne ook!!
Hee Bob,
Ik dacht al dat het jou 88 was, die daar bij ReGa stond, de APK-punten vielen nog wel mee. Hier het lijstje van wat er bij de mijne mis was (in volgorde van
- ruitenwissers versleten
- ladder voor 't nummerbord
- accu's los
- te grote slag rempedaal
-stuurdemper lek (leeg had wel gemogen)
-bouten fuseehuiis rv los (!!)
- speling fuseehuis lv
- rubbers spoorstang voor uitgesleten
- rubbers radiusarm (hockeystick) lv uitgesleten
- rubber radiusarm la uitgesleten
Dat betekende dus 2 dagen lang onder de carpoort klussen, vooral het vervangen van die rubbers was een kaloteklus (uitbranden en nieuwe erin hannessen zonder pers). Bij een poging de moer van de radiusarm los te draaien brak mijn wielmoersleutel, gewoon bij het trekken, geen geram met een moker of zo). Toen dat maar door ReGa laten doen, daarbij moest de mig-lasser gebruikt worden, het draadeind van de radiusarm bleek krom te zijn (op zoek dus naar een massieve radiusarm voor een 110).
Uiteindelijk wel goedgekeurd, maar toen ik daarna de olie in het fusee voor vet verving is de remschijf 'bevuilt', waardoor hij rechtsvoor niet meer remt....
Voordat ik zaterdag naar de Noordkaap vertrek nog even remblokken (en de koppelingscylinder, lekt al een tijdje) vervangen....
gr, Chris 110
Ik dacht al dat het jou 88 was, die daar bij ReGa stond, de APK-punten vielen nog wel mee. Hier het lijstje van wat er bij de mijne mis was (in volgorde van
- ruitenwissers versleten
- ladder voor 't nummerbord
- accu's los
- te grote slag rempedaal
-stuurdemper lek (leeg had wel gemogen)
-bouten fuseehuiis rv los (!!)
- speling fuseehuis lv
- rubbers spoorstang voor uitgesleten
- rubbers radiusarm (hockeystick) lv uitgesleten
- rubber radiusarm la uitgesleten
Dat betekende dus 2 dagen lang onder de carpoort klussen, vooral het vervangen van die rubbers was een kaloteklus (uitbranden en nieuwe erin hannessen zonder pers). Bij een poging de moer van de radiusarm los te draaien brak mijn wielmoersleutel, gewoon bij het trekken, geen geram met een moker of zo). Toen dat maar door ReGa laten doen, daarbij moest de mig-lasser gebruikt worden, het draadeind van de radiusarm bleek krom te zijn (op zoek dus naar een massieve radiusarm voor een 110).
Uiteindelijk wel goedgekeurd, maar toen ik daarna de olie in het fusee voor vet verving is de remschijf 'bevuilt', waardoor hij rechtsvoor niet meer remt....
Voordat ik zaterdag naar de Noordkaap vertrek nog even remblokken (en de koppelingscylinder, lekt al een tijdje) vervangen....
gr, Chris 110
Re: Jaaa APK de mijne ook!!
Mooi Chris,
fijn dat' ie nu ook OK is. Ennuh, schoonmaken van je schijfje en blokken voor de noordkaap lijkt me een slim ideetje.
Ik moet helaas bekennen dat ik jouw wagen niet gezien heb. Ik heb het Werkezeltje maandagmiddag voor de deur gedropt en de sleutels en papieren naar binnen gegooid en gisterenmiddag heb ik vlak voor 18:00 uur de wagen weer opgehaald. Alles was al donker en de monteurs stonden al buiten. De rest is telefonisch gegaan.
Toen René met het korte ' boodschappenlijstje' belde heb ik hem telefonisch opdracht gegeven om die zaken aan te pakken want ik had de komende week helemaal geen tijd om ze te verhelpen (en komend weekend de wagen nodig om afval en bouwpuin af te voeren). Ook vond ik dat mijn gezinnetje wat meer van mij mocht zien dan een stel benen die onder een auto uitsteken. Toch fijn dat mijn baas me maandelijks voldoende overmaakt om dit soort dingen te betalen!
En reed jouw auto ook zo lekker toen je met briefje weer naar huis reed?........
Hele fijne rit naar de Noordkaap en een veilige thuiskomst gewenst!
Groetjes,
Bob
fijn dat' ie nu ook OK is. Ennuh, schoonmaken van je schijfje en blokken voor de noordkaap lijkt me een slim ideetje.
Ik moet helaas bekennen dat ik jouw wagen niet gezien heb. Ik heb het Werkezeltje maandagmiddag voor de deur gedropt en de sleutels en papieren naar binnen gegooid en gisterenmiddag heb ik vlak voor 18:00 uur de wagen weer opgehaald. Alles was al donker en de monteurs stonden al buiten. De rest is telefonisch gegaan.
Toen René met het korte ' boodschappenlijstje' belde heb ik hem telefonisch opdracht gegeven om die zaken aan te pakken want ik had de komende week helemaal geen tijd om ze te verhelpen (en komend weekend de wagen nodig om afval en bouwpuin af te voeren). Ook vond ik dat mijn gezinnetje wat meer van mij mocht zien dan een stel benen die onder een auto uitsteken. Toch fijn dat mijn baas me maandelijks voldoende overmaakt om dit soort dingen te betalen!
En reed jouw auto ook zo lekker toen je met briefje weer naar huis reed?........
Hele fijne rit naar de Noordkaap en een veilige thuiskomst gewenst!
Groetjes,
Bob